اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی:

30 شرکت تعاونی در خراسان‌شمالی افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: 30 شرکت تعاونی به مناسبت هفته تعاون در این استان افتتاح می‌شود.

30 شرکت تعاونی در خراسان‌شمالی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌ حسین‌پورپاکزاد صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این تعاونی‌ها در بخش‌های خدماتی، تولیدی، کشاورزی و ... ایجاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه این شرکت‌های تعاونی در طول هفته تعاون در سطح استان راه‌اندازی می‌شوند، افزود:‌ 10 مورد از این تعاونی‌ها در بجنورد، 11 مورد در اسفراین، چهار مورد در جاجرم، فاروج و شیروان هر کدام دو مورد و مانه و سملقان یک تعاونی قرار دارند.

حسین‌پورپاکزاد شمار شرکت‌های تعاونی در خراسان‌شمالی را دو هزار و 976 شرکت تعاونی اعلام کرد و گفت: از این میزان 30 درصد تعاونی‌های راکد هستند.

وی ساماندهی شرکت‌های تعاونی را از برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد و افزود: برخی از این شرکت‌های تعاونی به خاطر اتمام فعالیت، برخی به خاطر مشکلات موجود در بین اعضای هیئت مدیره و برخی نیز به دلایل مختلف غیرفعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی با بیان اینکه تعداد تعاونی‌های تاسیس شده در خراسان‌شمالی رو به رشد بوده است، گفت:‌ صرفاً در سال گذشته 67 شرکت تعاونی با 62 نفر عضو و 13 میلیارد ریال سرمایه تاسیس شده است.

* تجلیل از 11 تعاونی برتر خراسان‌شمالی

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته تعاون در خراسان‌شمالی برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است، برپایی نمایشگاه هفته تعاون، دیدار کارکنان با استاندار و ائمه جمعه و برپایی مسابقات ورزشی از جمله طناب‌کشی را از برنامه‌های این هفته در استان اعلام کرد.

حسین‌پورپاکزاد از برنامه تجلیل از تعاونی‌های برتر استان نیز خبر داد و گفت: در این راستا 11 تعاونی در خراسان‌شمالی به عنوان تعاونی برتر معرفی و تجلیل می‌شوند.

به گفته وی، برای همایش تعاونی‌های برتر استان در مرحله نخست 52 شرکت تعاونی ثبت‌نام و از این تعداد 11 تعاونی پس از لحاظ قرار دادن شاخص‌های مختلف به عنوان تعاونی برتر استان مشخص شدند.

* تکذیب اختلاس در شرکت‌های تعاونی خراسان‌شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اختلاس در برخی از شرکت‌های تعاونی، گفت: تاکنون چنین چیزی از شرکت‌های تعاونی استان گزارش نشده است.

وی اظهار کرد: البته اختلاف‌هایی بین اعضای شرکت تعاونی به خاطر هزینه‌کردها وجود داشته که اکنون یک شرکت حسابرسی کار حسابرسی از 24 مورد از این تعاونی‌ها را انجام می‌دهد.

حسین‌پورپاکزاد با بیان اینکه این گزارش‌ها اکنون در حال بررسی است، یادآور شد: بازرسان هیئت مدیره در طول مسئولیت وظیفه داشته تا این موارد را به مدیرعامل و یا اعضای هیئت مدیره تذکر بدهند.

وی تصریح کرد:‌ بر اساس قانون، بازرس حتی می‌تواند درخواست تشکیل مجمع عمومی را داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه این اداره کل ابزار قانونی را برای برخورد با این‌گونه تعاونی‌ها ندارد، گفت: این موارد صرفاً از طریق حسابرسی و یا طرح در مراجع قضایی قابل پیگیری است.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول