اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

راه‌های مواصلاتی گیلان 3 هزار کیلومتر خط‌کشی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از خط‌کشی بالغ بر 3 هزار و 300 کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان در پنج ماه نخست امسال خبر داد.

راه‌های مواصلاتی گیلان 3 هزار کیلومتر خط‌کشی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبان‌پور صبح امروز در جلسه راه و شهرسازی استان خط‌کشی سرد و گرم سه هزار و 300 کیلومتر از راه‌های مواصلاتی گیلان را با هدف افزایش ایمنی تردد و دید کافی در شب، کنترل ترافیک و تسهیل رفت و آمد در راه‌های استان ذکر کرد.

وی اظهار کرد: اجرای این عملیات ضمن تعیین مسیر عبور و مرور وسایل نقلیه و خطوط جدا کننده ترافیکی برای باندهای رفت و برگشت می‌تواند در راستای تامین ایمنی عبور و مرور نقش موثری داشته باشد.

به گفته این مسئول، علاوه بر عملیات مستمر حفظ و حراست از حریم راه‌ها، تهیه و نصب 350 متر مربع تابلوهای اطلاعاتی، نصب 870 عدد علایم‌ انتظامی، اخطاری و مسیر نما، تهیه و نصب 3 هزار عدد بازتاب چشم گربه‌ای، نگهداری 110 کیلومتر روشنایی، تهیه و نصب 334 دستگاه چراغ چشمک‌زن انجام شده است.

وی تهیه و نصب 18 کیلومتر گاردریل، ساماندهی و جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی، نگهداری تاسیسات ایمنی با هدف ایمن‌سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه در راه‌ها به ویژه مسیرهای پرترافیک استان و بهبود وضعیت راه‌ها را از دیگر اقدام‌ها برای افزایش ایمنی محورهای گیلان در پنج ماه نخست امسال عنوان کرد.

شعبان‌پور به افتتاح پل ارتباطی «خر شتم» املش که در سیل سال 86 تخریب شده بود اشاره کرد و افزود: این پل پس از بازسازی در هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری شد.

وی ابراز کرد: پس از وقوع سیل سال 86 یکی از پایه‌های این پل 100 درصد تخریب شد و از همان زمان راه فرعی به صورت موقت برای عبور و مرور اهالی روستا احداث شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بازسازی پل خرشتم با تخصیص اعتبار اولیه بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال از محل حوادث غیر مترقبه در سال 87 آغاز شد و سپس با تخصیص اعتبار تکمیلی یک میلیارد ریال از محل حوادث کار بازسازی آن ادامه یافت، اما به دلیل کمبود اعتبارات این پروژه به اتمام نرسید و پس از پیگیری‌های به عمل آمده توسط اداره کل راه و شهرسازی گیلان و جذب اعتبار مربوطه سرانجام در سال گذشته با تخصیص اعتباری بالغ بر 614 میلیون ریال از محل اعتبارات دو درصد نفت و گاز آماده سازی پل به اتمام رسید و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی، پل ارتباطی خرشتم املش که روی رودخانه شلمان‌‌رود واقع است، شهرستان املش را به کومله لنگرود متصل می‌کند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول