اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کشور:

تردد غیرمجاز در مرزهای کشور کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از افزایش کشف سلاح و مواد مخدر و کاهش تردد غیرمجاز در مرزهای کشور خبر داد.

تردد غیرمجاز در مرزهای کشور کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی عبداللهی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به استفاده از سیستم‌های راداری و الکترونیکی در انسداد مرزها اظهار کرد: مجموع اقدام‌های مذکور موجب افزایش کشفیات در مرزهای کشورهای شده است.

وی ادامه داد: انسداد مرزها در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و در مجموع استان‌های غربی و شرقی افزایش کشف سلاح و مواد مخدر و همچنین کاهش تردد غیر مجاز افراد را دربر داشته است.

عبداللهی وضعیت انسداد مرزها در استان‌ها را مختلف خواند و افزود: انسداد مرزها طبق اولویت‌ها و منابع اختصاص یافته انجام می‌شود.

معاون وزیر کشور استان‌های جنوب شرقی و شمال غرب کشور را دارای اولویت بیشتری در این زمینه دانست و تصریح کرد: ایران 9 هزار کیلومتر مرز دارد و مرزبانان در تمام نقاط حضور دارند.

وی با تاکید بر انسداد مرزهای کشور، خاطرنشان کرد: کنترل مرزها اقدامی دوطرفه است و بخشی از آن را باید کشورهای مقابل انجام دهند اما بعضی از همسایگان در کنترل مرز جدیت لازم را ندارند.

عبداللهی محدودیت منابع و شرایط ویژه بعضی از کشورهای همسایه ایران را دلیل عدم انسداد مرزها از طرف آنها اعلام کرد و یادآور شد: ایران مرزها را به صورت یک‌طرفه کنترل می‌کند و انجام این کار سخت است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه نیروهای افغانستان هنوز در مرزها استقرار کامل ندارند، بیان کرد: ایجاد ساختار، سازمان و ایجاد پاسگاه‌های مرزی افغانستان هنوز صورت نگرفته و ایران تاکنون 24 پاسگاه برای این کشور احداث کرده است.

وی مرز پاکستان را مشابه مرز افغانستان خواند و ابراز کرد: کنترل جدی در مرز شمال غرب کشور و محدوده اقلیم کردستان عراق صورت نگرفته است.

عبداللهی با اشاره به همسایگی 15 کشور با ایران، اذعان کرد: شرایط ایران در کنترل مرزها به دلیل وجود همسایگان بسیار متفاوت است.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه امنیت مرزها نسبت به گذشته بهتر شده است، اظهار کرد: کنترل نسبی اکنون در تمام مرزها وجود دارد ضمن اینکه از مرزهای حساس کنترل بیشتری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول