اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پدافند هوایی شرق کشور:

تحرکات دشمنان را در آن سوی مرزها تحت نظر داریم/ اجازه تعرض را به کسی نمی‌دهیم

خبرگزاری فارس: فرمانده پدافند هوایی شرق ‌‌آسمان شرق کشور را دارای ‌امنیت بالایی دانست و گفت: تحرکات دشمنان را در آن سوی مرزها تحت نظر داریم.

تحرکات دشمنان را در آن سوی مرزها تحت نظر داریم/ اجازه تعرض را به کسی نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ملک‌علی اسدی‌فرد پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به منظور سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) آجا با اشاره به اینکه بعد و قبل از انقلاب اسلامی پدافند هوایی در تمامی صحنه‌ها حضور فعال داشته است، اظهار کرد: پدافند هوایی یکی از نیروهای چهارگانه ارتش است که در بهمن 87 و با تقسیم نیروی هوایی ایران به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تمام رادارها، دستگاه‌های جمع‌آوری اطلاعات، آتش‌بارهای موشکی با بردهای بلند و کوتاه و سامانه‌‌های توپخانه‌ای پدافندی در اختیار پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء است، گفت: کنترل ورود و خروج ناوگان هوایی داخلی و خارجی و نیز یگان‌های پدافندی ارتش سپاه و مرزبانی کشور در اختیار پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی منطقه شرق کشور آجا قدرت پدافند هوایی ایران را بسیار زیاد دانست و افزود: امروز قدرت پدافند هوایی آنقدر قوی بوده که حتی قادر  هست در آن سوی مرزها نیز تحرکات و ترددهای هوایی را تحت نظر قرار دهد.

اسدی‌فرد به اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت فرهنگ‌سازی آن اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌‌شود که به کارگیری جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی جلوگیری کرد.

وی اقدامات پدافند غیرعامل را پراکندگی، فریب، مکان‌یابی، استتار، اختفا و سازه‌های امن عنوان کرد و افزود: پدافند غیرعامل در راستای کاهش خسارات و مقابله با تهدید‌های و بلایای طبیعی اقدامات موثری را انجام می‌دهد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی منطقه شرق کشور آجا وظایف پدافند هوایی را حفاظت از آسمان‌ کشور دانست و گفت: پدافند هوایی منطقه شرق کشور با تمام قوا و بصیرت بالا در مقابل دشمنان می‌ایستد و اجازه تعرض به کشور اسلامی را نمی‌دهد.

اسدی‌فرد به برنامه‌های بزرگداشت روز پدافند هوایی اشاره و تصریح کرد: برگزاری صبحگاه، برگزاری جشن روز پدافند برای نیروهای وظیفه، دیدار با خانواده‌های معظم شاهد، برگزاری جشن روز پدافند برای خانواده‌های پرسنل، غبارروبی مزار شهدا و شرکت در نماز عبادی، سیاسی جمعه و دیدار با امام جمعه بیرجند از مهم‌ترین برنامه‌های این روز است.

وی به حضور پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در طول دوران دفاع مقدس پدافند هوایی نزدیک به 670 فروند از هواپیماهای دشمن را ساقط کرده است.

اسدی‌فرد ادامه داد: در عملیات والفجر هشت نزدیک به 70 فروند از هواپیماهای دشمن توسط پدافند هوایی ساقط شدند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول