اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو قرارگاه فرهنگی عمار:

143 کشور روی خط مقاومت سوریه فشار می‌آورند/ انحرافات زمان خاتمی بسیار بزرگتر بود

خبرگزاری فارس: یک عضو قرارگاه فرهنگی عمار با بیان اینکه انحرافات زمان خاتمی بزرگتر از دولت حاضر بود، گفت: ۱۴۳ کشور روی خط مقاومت سوریه فشار وارد می‌کنند.

143 کشور روی خط مقاومت سوریه فشار می‌آورند/ انحرافات زمان خاتمی بسیار بزرگتر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سردار سعید قاسمی امشب در سلسله نشست‌های گفتمان دانشجویان جهان اسلام در ساختمان جهاد دانشگاهی مشهد، اظهار کرد: در اثر واقعه بزرگ انقلاب اسلامی که حضرت روح‌الله از آن با عنوان انفجار نور یاد کرد و هم اکنون بیش از سه دهه نیز از عمر آن می‌گذرد بسیاری از کشورهای منطقه نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

عضو قرارگاه فرهنگی عمار ادامه داد: مشخصاً تمام تحولاتی که در جهان بعد از انقلاب اسلامی ایران رخ داد بی‌تأثیر از این زلزله بزرگ نبود و طی یک مقطع تاریخی خاص برای نابودی این حرکت در داخل و خارج از کشور نسخه‌های متعددی ارائه می‌شد.

قاسمی گفت: برای مثال در کنفرانسی که در شهر طائف تشکیل شد جمعی از سران دول استکباری کلیه راه‌ها و تاکتیک‌های مختلف را برای نابودی انقلاب اسلامی ایران بررسی کرده‌اند و در حقیقت این رویه همیشگی آنها در قبال شکوفایی نهضت‌های مختلف اسلامی است.

وی تأکید کرد: هم اکنون سه دهه از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و باید اذعان کرد که فرمول امام خمینی(ره) برای انقلاب اسلامی ایران کاملا جدید و غافلگیر‌کننده بود.

عضو قرارگاه فرهنگی عمار با اشاره به ملزومات یک انقلاب، یادآور شد: برای شکل‌گیری یک انقلاب یک مجموعه لازم است که منویات و تفکرات رهبر را به امور مردم انتقال دهد و علاوه بر آن پایگاه‌هایی نیز لازم است تا توده‌های مردم را آموزش دهد یعنی مبلغان دیگری و رهبران جزء باید مردم را از بلاتکلیفی در بیاورند.

قاسمی با اشاره به تجربه انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: امام خمینی(ره) سلاح و سرباز آموزش دیده نداشت اما انقلابی عظیم ایجاد کرد و همین امر باعث حیرت تحلیلگران آمریکایی و انگلیسی شد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر منطقه و به ویژه سوریه یادآور شد: نمونه اتفاقاتی که در حال حاضر در سوریه، سودان و سومالی شکل گرفته است دو سال قبل از جنگ تحمیلی برای ایران نیز اتفاق افتاد و جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری امام راحل تاکتیک‌های زیادی را برای عبور از کمند استکبار به کار گرفت و در این زمینه نیز موفق بودیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 143 ملیت روی خط مقاومت در سوریه فشار می‌‌آورند و این امر بسیار مشابه زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که در آن زمان نیز نزدیک به 110 کشور حامی رسمی عراق بوده‌اند و گواه این امر نیز آن است که در جریان این جنگ از 18 ملیت مختلف مانند مصری، اردنی، سودانی، افغانی و پاکستانی و غیره... اسیر گرفتیم.

قاسمی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: بسیاری به دنبال آن هستند که به جای بیداری اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد از واژگان دیگری مانند بهار عربی و یا بیداری انسانی استفاده کنند و این امر نشانگر این است که اولاً آنها در تحلیل‌های خود دچار ضعف هستند و ثانیا اینکه مشکلشان این است که نمی‌خواهند تحلیل‌های آیت‌الله خامنه‌ای را بپذیرند و خود را محور عالم تصور می‌کنند.

وی تأکید کرد: البته برخی از اساتید دانشگاه نیز در این مقصر هستند زیرا هنوز هم معتقدند که انقلاب ایران بوی آمریکایی و یا انگلیسی می‌دهد.

عضو قرارگاه فرهنگی عمار ادامه داد: در تاریخ تنها یک بار فردی به نام روح‌الله خمینی قیام می‌کند و منجر به شکل‌گیری یک بیداری عظیم اسلامی می‌شود و جهان استکبار نیز از یک تاکتیک واحد دو بار شکست نمی‌خورد و به همین منظور با حرکت‌های مسلحانه جهانی را در نطفه خفه می‌کند.

قاسمی با اشاره به تحلیل‌های نادرست برخی از دولتمردان خاطر نشان کرد: بسیار متأسفم که حتی دولتمردان نیز گاهی تحلیل‌هایی بسیار، غیرواقعی ارائه می‌کنند و تنها به رول و مسئولیت خود اکتفا کرده‌اند.

عضو قرارگاه فرهنگی عمار با اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها نیز بیان کرد: برخی از دانشجویان من سؤال می‌کنند که با چه جرأتی برای آمریکا خط  و نشان می‌کشیم مگر نمی‌دانیم که آنها بمب هسته‌ایی دارند و من نیز در جواب می‌گویم اگر بمب هسته‌ایی داشتند در غزه استفاده می‌کردند.

قاسمی در ادامه درباره انحرافات اخیر نیز یادآور شد: در دوران ریاست‌جمهوری خاتمی انحرافات بسیار بزرگی نسبت به زمان حاضر اتفاق افتاد. زیرا کارگزاران دولت اصلاحات به دنبال آن بودند که یخ‌های عظیم بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا را آب کنند و باید اشاره کرد که تا حدی در این امر موفق شده‌اند و ما وارث دو دهه انحراف هستیم.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول