اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله واعظ‌طبسی:

برخی سعی دارند درگیری‌های سوریه را جنگ میان شیعه و سنی جلوه دهند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان‌ خراسان‌رضوی تاکید کرد: برخی به دنبال این هدف هستند که درگیری‌های سوریه را جنگ میان شیعه و سنی جلوه دهند.

برخی سعی دارند درگیری‌های سوریه را جنگ میان شیعه و سنی جلوه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی در دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) که در محل تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: امروز ما در فضای جمهوری اسلامی و در فضایی و نظامی الهی و دینی تنفس می‌کنیم، نظامی که توانست قدرت‌های سلطه‌گر را به زانو در آورد و جاذبه‌های فرهنگ و تمدن دینی را به دنیا ارائه کند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی، نظامی است که امروز بزرگ‌ترین قدرت‌های نظامی و تهاجمی وابسته به استکبار جهانی در برابر آن اظهار ناتوانی و ضعف می‌کند و خود اظهار می‌کنند که تمام سرمایه‌های سنگینی که تاکنون به کار گرفتند، ناکام مانده است و نظام اسلامی امروز توانسته نقش بسیار تاثیرگذاری را در جوامع بشری داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در اجلاس اخیر نیز دیدیم که چگونه کشورهای جهان استقبال کرده و حضور گسترده‌ای داشتند.

وی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در تمام عرصه‌های کشور، گفت: امروز باید بگوییم که ما در زیر سایه ولایت‌فقیه و رهبری معظم انقلاب زندگی می‌کنیم و تاکنون نیز از این پایگاه و حضورشان بهره‌های فراوان بردیم، در اجلاس عدم تعهد نیز شاهد بیانات محوری ایشان بودیم و امروز به واقع می‌توانیم در سایه همین نظام مقدس و رهبری ادعای ولایتی بودن کنیم و بگوییم اهل ولایت هستیم.

وی تصریح کرد: امروز کشور ایران به واقع کشوری بوده که در خدمت اهل‌بیت بوده است و بنابراین چنین نظامی که سیره اهل‌بیت را احیاء می‌کند می‌تواند به عنوان الگو در سراسر دنیا معرفی شود.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که مراسم بزرگداشت حضرت صادق (ع) به خوبی بتواند انعکاس جهانی داشته و در تمام محافل سیاسی و فرهنگی دنیا انعکاس داشته باشد.

آیت‌الله واعظ‌طبسی با اشاره به جریان فیضیه و شهادت حضرت صادق (ع)، افزود: جریان فیضیه، جریان ساده‌ای نبود، فیضیه نشان داد که قدرت‌های سلطه‌گر هر چند که به مجهزترین تسلیحات دسترسی دارند ولی با اراده و عزم جدی مردم و ایمان و اعتقادی که در حوزه‌های علمیه است و پای‌بندی مردم این تسلیحات در برابر آنها هیچ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان فیضیه باید توجه داشت که روحانیت نقش ویژه‌ای در این جریان داشت و نفوذ فکری و جایگاه روحانیت را و رهبری امام در این جریان بسیار حائز اهمیت بود، بنابراین اگر در سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) این پیام به گوش جهانیان نرسد و غفلت شود، این غفلت نابخشودنی بوده و قابل گذشت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌‌های خراسان خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که در این مراسمات نباید به مقدسات دیگران ضربه وارد شود، البته در عین حال باید از فرهنگ خود و نگاه‌های خود دفاع کنیم، ولی کاری نکنیم که موجب تحریک دیگران شود و هر کاری که سبب التهاب فضای جامعه شود و به وحدت و اتحاد میان امت اسلام لطمه بزند جایز نیست.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشت: امروز اگر کسی شک کند در اینکه آنچه در منطقه رخ داده یک انقلاب دینی و الهی است، باید خود تخطئه کند، چرا که آن چه در مورد تونس، یمن، مصر و بحرین اتفاق افتاده یک انگیزه دینی بوده است و این درست نیست که برخی سعی دارند از این حرکت به نفع خود بهره برده و این حرکت‌ها را حرکتی ملی اقتصادی و غیره جلوه دهند و یا حتی شاهدیم که برخی آن را به برنامه‌ریزی آمریکا نسبت می‌دهند درحالی که اینگونه نیست.

واعظ‌طبسی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به درگیری‌های سوریه خاطرنشان کرد: امروز برخی سعی دارند که درگیری‌های سوریه را جنگ میان شیعه و سنی جلوه دهند درحالی که این‌طور نیست و ما نباید اجازه دهیم این‌گونه شود و باید پیام اسلام و تشیّع را به دنیا برسانیم، هم‌چنین نباید خودمان به توطئه آمریکا در تفرقه‌افکنی‌ها کمک کنیم.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول