اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور:

دولت برای تغییر استانداران رویکرد جدیدی دارد

خبرگزاری فارس: وزیر کشور گفت: دولت برای تغییر استانداران برنامه‌ها و رویکرد جدیدی در دست اجرا دارد.

دولت برای تغییر استانداران رویکرد جدیدی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مصطفی محمدنجار ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان در سالن غدیر استانداری، گیلان را مهد پرورش‌ مبارزانی مانند میرزا کوچک و علمای بزرگ دانست و اظهار کرد: کارنامه ارائه شده در این استان حاصل تلاش تمام مدیران است.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم در کشوری زندگی می‌کنیم که در راستای اسلام ناب پیش می‌رود، تصریح کرد: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران میوه شیرین و گوارایی بود که چیده شد و با وجود دشمنی‌های زیاد و تهدید و تحریم و دشمنی دشمنان 120 کشور عضو و 120 مهمان در این اجلاس حضور یافتند.

اجلاس غیرمتعهدها تراز جمهوری اسلامی ایران را اثبات کرد

مقام عالی وزارت کشور با بیان اینکه سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب و سخنان ارزشمند رئیس جمهور در این اجلاس و صدور بیانیه آن تراز جمهوری اسلامی را اثبات کرد، افزود: این امر نشانه موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های داخلی و بیرونی کشور است.

وی نظام جمهوری اسلامی ایران را الگوی کشورها نامید و ابراز کرد: ایران اسلامی با وجود سیاه‌نمایی دشمنان و راه‌اندازی صدها کانال تبلیغاتی که به دلیل وحشت از پیشرفت کشورمان بوده، الگو شده است.

محمدنجار با تصریح بر اینکه ملت ایران بیش از 30 سال از گردنه‌های خطرناک عبور کرده‌اند، اذعان کرد: مشکلات وجود دارد، اما طبیعی است و زمانی که مردم رشد می‌کنند هر روز افزون‌تر می‌شود، اما باید برای نیازهای مردم تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی ایران را در حال پیشرفت و رشد خواند و تصریح کرد: به دلیل این رشد و پیشرفت نظام سلطه، آمریکا و صهیونیستی به هراس افتاده‌اند.

وزیر کشور با اشاره به موفقیت روزافزون دانشمندان جوان ایرانی در عرصه‌های مختلف بیان کرد: دانشجویان و متخصصان قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری فتح می‌کنند و اکنون در عرصه‌های مختلف حرف برای گفتن داریم و اینها کشورمان را به الگو تبدیل کرده است.

تحریم و تهدید دشمنان علیه ایران کاری از پیش نبرد

وی با بیان اینکه دشمنان با تحریم و تهدیدها کاری از پیش نبردند، خاطرنشان کرد: می‌خواستند ایران را کشوری منزوی معرفی کنند و نشان دهند که برای برگزاری جنبش غیرمتعهدها امن نیست اما بر عکس شد.

محمدنجار ایران را کشوری امن خواند و ابراز کرد: به دلیل کارآمدی دولت نهم و دهم ایران اسلامی به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در سطح کشور ارائه داد و افزود: حجم کارهای انجام شده در ایران نشانه تلاش مضاعف دولت خدمتگزار است.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد برای استان دغدغه دارد، اذعان کرد: رشد استان باید با شتاب بالایی حرکت کند و استعدادهای زیادی در گیلان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی کشاورزی، تولید برنج، چای، ابریشم، زیتون، گلخانه، شیلات، آبزی‌پروری، قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال‌ـجنوب، حمل و نقل و... را از جمله ویژگی‌های ممتاز و بارز گیلان برشمرد و یادآور شد: از این ظرفیت‌های استان باید در کنار همدلی و همکاری استفاده شود.

محمدنجار با بیان اینکه در استان همه باید به استاندار جدید کمک کنند، متذکر شد: سعادتی به عنوان یک بسیجی در استان کار کرد و هاشم‌نیا کارهای انجام شده سعادتی را دنبال می‌کند.

وی گیلان را دارای موقعیت ممتاز زیست‌محیطی دانست و ابراز کرد: برخورداری از بالاترین میزان بارندگی کشور از ویژگی‌های دیگر استان است.

استاندار جدید گیلان زمینه تحقق شعار راهبردی رهبری را فراهم کند

مقام عالی وزارت کشور با بیان اینکه امسال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه است، چند نکته را مورد تاکید و توجه هاشم‌نیا قرار داد.

وی اذعان کرد: باید زمینه و کار برای تحقق این شعار راهبردی رهبر معظم انقلاب فراهم شود و قانون هدفمندی‌ها یارانه‌ها که ادامه می‌یابد، توسعه بخش کشاورزی، تجمیع اراضی کشاورزی، اقتصادی‌ شدن چای، توسعه کشت صنعتی و... مورد توجه و پیگیری استاندار جدید گیلان قرار گیرد.

محمد نجار گیلان را استان برنج‌خیز دانست و بیان کرد: برنج گیلان شهرت بسیار زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تشکیل کار گروه اشتغال، پرداختن به مسایل جوانان، پیگیری مسکن مهر، اجرای مصوبات دولت، اعتلای ارزش‌های فرهنگی، ورزشی و... را مورد تاکید استاندار گیلان قرار داد.

دولت رویکرد جدید در تغییرات استانداران دارد

وزیر کشور درباره تغییرات زودهنگام استانداران کشور متذکر شد: تغییرات استانداران به معنای کم‌کاری استانداران قبلی نیست بلکه دولت رویکرد جدیدی برای استانداران جدید دارد.

وی خاطرنشان کرد: قرار نیست تمام استاندارانی که در همین مدت کوتاه از فعالیت دولت دهم انتخاب می‌شوند، بلافاصله با روی کار آمدن دولت تغییر یابند بنابراین استفاده از حتی یک لحظه از زمان برای دولت ارزشمند و مهم است.

به گزارش فارس، در این مراسم کیهان هاشم‌نیا به عنوان استاندار جدید گیلان معرفی و از تلاش‌های مهدی سعادتی استاندار قبلی قدردانی شد.

محمد نجار عصر امروز برای معرفی استاندار جدید اردبیل به همراه نیکزاد که در جلسه معارفه استاندار گیلان حضور داشت، به اردبیل سفر می‌کند.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول