اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

استاندار جدید با نگاه عادلانه در مدیریت مهره‌چینی کند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت:‌ استاندار جدید اردبیل در گزینش و انتخاب مدیران استانی با نگاه عادلانه اقدام کند تا تمرکز بر روی یک منطقه و یا شهرستان خاص نباشد.

استاندار جدید با نگاه عادلانه در مدیریت مهره‌چینی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال ظهر امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: به عنوان رئیس مجمع نمایندگان به اکبر نیکزاد فرزند شایسته و نیک اردبیل مسئولیت جدید را تبریک گفته و در این سنگر برای او آرزوی توفیق داریم و از زحمات و تلاش‌های صابری استاندار اردبیل نیز قدردانی می‌کنیم که هر چه در توان داشت مصروف توسعه استان اردبیل کردند.

وی جابجایی مدیران استان را یک امر طبیعی برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ آنچه در این خدمتگزاری مهم به نظر می‌رسد خدمت صادقانه در مسیر توسعه و پیشرفت است که با ورود نیروی جوان و سختکوش اکبر نیکزاد امیدواریم با برقراری یک تعامل مثبت با نمایندگان استان در این مسیر گام‌های جدی برداشته شود.

این نماینده مجلس با بیان چند نکته اساسی در انتخاب نیکزاد به عنوان استاندار جدید اردبیل یادآور شد: اولین موضوع آن است که نیکزاد باید بنا را بر تعامل جدی و واقعی با نمایندگان استان بگذارد.

جعفری بنه خلخال گفت:‌ نمایندگان استان جدا از مدیران استان و استاندار نیستند و به عنوان نماینده مردم آمادگی دارند در سایه تفاهم و تعامل کمبود‌ها و نارسایی‌ها را مورد توجه قرار داده و به عنوان یک درد مشترک پیگیر حل آنها باشند چرا که تعامل استاندار با نمایندگان به توسعه همه جانبه و حل مشکلات در کوتاه مدت و افزایش رفاه و آسایش بیشتر مردم کمک می‌کند.

وی تاکید کرد:‌ اگر نمایندگان مردم با مجموعه مدیریت استان متحد شوند قطعاً پیشرفت واقعی رقم می‌خورد وگرنه توسعه نیافتگی درد جانکاهی خواهد بود که همه را دل‌آزرده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اولویت تلاش استاندار جدید را توجه به بخش کشاورزی،‌ تکمیل سریع سد‌های نیمه تمام، پایاب شبکه‌های آبیاری با اولویت سد کوثر و خدا‌آفرین اعلام کرد و افزود: اگر این سد‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسد علاوه بر تامین آب شرب و صنعت بخش عظیمی از مزارع مستعد نیز به کشت محصولات آبی خواهد رفت.

اردبیل فاقد حتی یک کیلومتر بزرگراه و آزاد‌راه

جعفری بنه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ما در حالی به فکر توسعه استان هستیم که در زیر‌ساخت‌هایی همچون راه با ضعف‌ها و مشکلاتی روبرو هستیم به طوری که حتی یک کیلومتر بزرگراه و آزاد‌راه در این استان وجود ندارد که می‌طلبد استاندار جدید ضمن تکمیل راه‌آهن اردبیل به اصلاح و توسعه راه‌های در حال احداث و تکمیل شده همت کند.

وی به وضعیت نامطلوب راه‌ها در جنوب استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه ارتقای شاخص‌ها تنها با همت و پیگیری جدی موثر خواهد بود.

تغییر مسیر راه اردبیل – سرچم در محدوده هشتجین ضروری است

عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: هر چند راه اصلی اردبیل – سرچم از اواخر سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است ولی این راه همچنان با مشکلات جدی به ویژه در منطقه هشتجین روبرو است که تغییر مسیر و اصلاح جدی در این محدوده بسیار ضروری است چرا که اکثر تصادفات در این محور رخ می‌دهد.

جعفری بنه خلخال به ادامه مسیر راه‌آهن اردبیل به سمت شمال استان را برای برقراری ارتباط ریلی با شمال و جنوب استان اردبیل و پیوستن به خط ریلی سراسری اشاره کرد و افزود: برای ادامه مسیر راه‌آهن اردبیل به سمت شمال استان کار خاصی صورت نگرفته است که امیدواریم حداقل مطالعات آن تا یک سال آینده تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی توجه جدی به حوزه صنعت و معدن به ویژه فعال کردن کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را ضروری اعلام کرد و گفت: جای تاسف است که مواد معدنی این استان خام و بدون فرآوری از محدوده استان خارج می‌شود در حالی که از استاندار جدید انتظار داریم با برنامه‌ریزی دقیق جذب سرمایه‌گذاران و احداث کارخانه‌های فرآوری مواد معدنی و کانی بتواند هم به افزایش اشتغال و هم ارزش افزوده کمک کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان به ضعف‌های حوزه تربیت‌بدنی به ویژه حضور نیافتن یک تیم از استان در لیگ برتر و دسته یک اشاره و تصریح کرد: در حالی که استان همسایه ما دو تیم لیگ برتری دارد اردبیل به رغم پرورش قهرمانان و پهلوانان نامی همچون علی دایی، رضازاده و انوشیروانی نتوانسته است در حوزه ورزش درخشش داشته باشد.

جعفری بنه خلخال دیگر اولویت استان را بحث گردشگری و استعدادهای ارزشمند آن توصیف کرد و ابراز داشت: در این صنعت توسعه زیر‌ساخت‌ها اصل اول است که نسبت به آن بی‌توجهی شده است به طوری که تمرکز ما در روز سرعین و خود شهر اردبیل یک آفت جدی در حوزه سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری است.

وی توسعه آموزش عالی، توجه به نخبگان، پژوهشگران و محققان برجسته را یادآور شد و عنوان کرد:‌ استاندار جدید اردبیل بداند شاه‌کلید توسعه اردبیل در توجه به نیروی انسانی قوی و توانمند است.

منتخب مردم خلخال و کوثر با اشاره به اینکه نگاه عادلانه به جای جای استان را در حوزه مدیریتی و حوزه اعتبارات و امکانات صورت گرفته است، گفت: نباید نگاه‌ها تنها به مرکز استان و برخی شهرهای توسعه یافته باشد بلکه از نیکزاد انتظار داریم در به کارگیری نیروهای توانمند به تمام شهرها نگاه عادلانه‌ای داشته باشد و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متفاوت استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفری بنه خلخال در پایان سخنان خود به آمادگی نمایندگان استان بری همراهی و همسویی با استاندار جدید اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان استان با اتحاد و دلسوزی تمام پای کار هستند تا با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و همراهی استاندار جدید بتوانند در یک سال باقیمانده از دولت دهم کارها را سر و سامان دهد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول