اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبر داد

تولید بذر ذرت در 60 هکتار از اراضی آبیک

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از تولید بذر ذرت در 60 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

تولید بذر ذرت در 60 هکتار از اراضی آبیک

بیژن لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: با تولید بذر ذرت در شهرستان آبیک، علاوه بر دسترسی آسان کشاورزان به بذر ذرت مرغوب و مناسب، قیمت ذرت یکسان و کنترل‌ شده و دیگر بازار آزاد به وجود نمی‌آید.

وی افزود: تولید بذر ذرت با مشارکت بخش خصوصی با جهاد کشاورزی در 60 هکتار از اراضی شهرستان آبیک به اجرا درآمده که پیش‌بینی می‌کنیم 200 تن بذر ذرت برداشت شود و بذر مورد نیاز کشاورزان این منطقه را تأمین کند.

این مسئول ادامه داد: تولید بذر ذرت تکنولوژی خاص و بالای خود را می‌طلبد که با تحقق این امر علاوه بر تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان برای آنان نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تصریح کرد: در سال‌های گذشته بذر ذرت مورد نیاز کشاورزان از استان‌های دیگر تهیه می‌شد که گاهی اوقات از کیفیت مرغوب برخوردار نبود و بازار آزاد وجود داشت، یا بذر ذرت دیر به دست کشاورزان می‌رسید که البته مقرون به صرفه هم نبود.

لطفی خاطرنشان کرد: با تولید بذر ذرت در شهرستان آبیک، کیفیت بذر ذرت کنترل شده و زیرنظر جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد که از نظر کمیت هم می‌تواند استان‌های دیگر را زیر پوشش قرار دهد.

وی از برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان آبیک خبر داد و افزود: هشت هزار و 130 هکتار از اراضی شهرستان آبیک در سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود بیش از 406 هزار تن از این نوع ذرت از اراضی برداشت شود.

این مسئول بیان کرد: سه هزار و 960 هکتار از اراضی شهرستان آبیک نیز در سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای قرار دارد که برداشت آن از مهر ماه آغاز و پیش‌بینی می‌شود بیش از 39 تن از این نوع ذرت از این اراضی برداشت شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول