اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

آغاز برداشت ذرت دانه‌ای در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت ذرت دانه‌ای در سطح 300 هکتار از مزارع این استان آغاز شده است.

آغاز برداشت ذرت دانه‌ای در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرهود ملک‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۲ هزار و 250 تن ذرت برداشت شود.
وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش منابع آبی استان تولید این محصول نسبت به سنوات گذشته 60 درصد کاهش یافته است که بر اساس برنامه کشت جایگزین در حال جایگزینی کشت محصول با نیاز آبی کم و مقاوم به شوری و خشکی مانند سورگوم و ماش هستیم.
ملک‌زاده گفت: امسال 75 هکتار سورگوم با تولید ۶ هزار تن و 123 هکتار ماش به عنوان کود سبز کشت شد.
وی عمده مناطق کشت ذرت دانه‌ای استان را مناطق دهرود و تنگ ارم از شهرستان دشتستان ذکر کرد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: کشت ذرت دانه‌ای در استان بوشهر تیر ماه آغاز و اواخر آذر ماه برداشت انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ذرت دانه‌ای به عنوان غذای مرغ در مرغداری‌ها و سورگوم به منظور علوفه دامی و بذر ماش به منظور تغذیه انسان و در حالت سبز به عنوان کود سبز برای اصلاح خاک استفاده می‌شود.
ملک‌زاده گفت: 10هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان دشتستان و دشتی به صورت طرح آرمانی به کشت آفتابگردان روغنی اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار یک‌هزار و 500 کیلوگرم به ارزش هر کیلو 20 هزار ریال برداشت شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: در سال زراعی جاری دو هکتار مزرعه تولید بذر هیبرید آفتابگردان از ارقام هایسان 25 و هایسان 32 در شهرستان دشتستان توسط این مدیریت و با همکاری شرکت بنیان کشت کرج و مرکز تحقیقات کشاورزی بنداروز دشتستان برای نخستین بار در استان بوشهر در حال اجراست.       
وی افزود: آفتابگردان روغنی محصولی از نباتات روغنی بوده که به طور متوسط بیش از 40 درصد روغن خوراکی با کیفیت عالی از آن استحصال می‌شود که با توجه به تنوع خاص شرایط آب و هوایی استان، امکان کاشت این محصول باارزش در سطوح قابل ملاحظه‌ای در استان در دو فصل بهار و تابستان وجود دارد.
ملک‌زاده گفت: خرید محصول آفتابگردان روغنی به صورت تضمینی از کشاورزان توسط تعاونی روستایی صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: مهم‌ترین خدمات ارائه شده شامل تهیه و تامین بذور اصلاح شده، تامین ماشین‌آلات اختصاصی کاشت آفتابگردان و پرداخت تسهیلات بانکی برای خرید ادوات و نهادها به کشاورزان طرف قرارداد خواهد بود.
انتهای پیام/آ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول