اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره جهاد کشاورزی جهرم خبر داد

پایان برداشت ذرت از مزارع جهرم

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی جهرم از پایان برداشت ذرت از 608 هکتار از مزارع شهرستان جهرم خبر داد.

پایان برداشت ذرت از مزارع جهرم
جمال ثابت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: برای توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای و ترویج استفاده از علوفه سیلو شده برای تأمین خوراک دام و بالا بردن توان اقتصادی کشاورزان منطقه در سال جاری 608 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت مکانیزه ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته است.

وی متوسط عملکرد این محصول را 2،7 تن در هکتار ذکر کرد و علت استقبال کشاورزان را کوتاه بودن دوره رشد پایین بودن هزینه‌ها مکانیزه بودن کاشت و برداشت و عملکرد مناسب در واحد سطح عنوان کرد.

معاون اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی جهرم رقم کشت شده محصول ذرت در این شهرستان را 704 عنوان کرد و گفت: کاشت محصول ذرت علوفه‌ای به ‌عنوان کشت دوم بعد از محصولاتی مانند کلزا و جو می‌تواند در افزایش و رفع مشکل کمبود علوفه کشاورزان و دامداران مؤثر واقع شود.

ثابت به ارتباط مستقیم علوفه در کم و کیف تولیدات لبنی اشاره کرد و متذکر شد: زراعت ذرت علاوه بر تأمین علوفه دامداران و منافع اقتصادی برای کشاورزان، در بهبود و افزایش مواد لبنی نیز نقش ارزنده‌ای دارد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: با توجه به این موضوع، زراعت ذرت علوفه‌ای از سوی کشاورزان و دامداران شهرستان جهرم با استقبال قابل توجه‌ای روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/ن۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول