اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد

افزایش برداشت محصول ذرت در استان خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون زراعت جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش تناژ برداشت ذرت در مزارع استان خوزستان خبر داد و گفت: استقبال کشاورزان از این محصول بسیار خوب بوده است.

افزایش برداشت محصول ذرت در استان خوزستان

محمد قاسمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در سال‌جاری بیش از 110 هزار هکتار از اراضی مستعد خوزستان زیر کشت محصول ذرت رفته است و این میزان سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت محصول ذرت در خوزستان افزود: در سال گذشته تولید محصول ذرت دانه‌ای در خوزستان 715 هزار تن بوده است که رقم سال‌جاری قطعا بیش از این مقدار خواهد بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال‌جاری با وجود 110 هزار هکتار سطح زیر کشت پیش‌بینی می‌شود بیش از 750 هزار تن محصول ذرت دانه‌ای در خوزستان برداشت شود.

معاون زراعت جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به جایگاه خوزستان از نظر تولید ذرت در کشور، تأکید کرد: خوزستان با تولید سالانه 34 درصد از محصول ذرت کشور رتبه نخست در تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

قاسمی‌نژاد تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال‌جاری میزان ذرت تولید شده در خوزستان در محصول دانه‌ای به رقم 35 درصد تولید کل کشور برسد که یک درصد افزایش دارد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول