اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی سراب:

نبود اشتغال برای جوانان روستاها منجر به خالی شدن روستاها می‌شود

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی سراب گفت: متاسفانه نبود اشتغال برای جوانان روستاها منجر به خالی شدن روستاها از نیروی خلاق جوان شده و همین امر معضلات زیادی را ایجاد کرده است.

نبود اشتغال برای جوانان روستاها منجر به خالی شدن روستاها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، سیدمهدی بنی‌فاطمه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اعتبارات تخصیصی به دهیاری‌های و نظارت بخشداری مرکزی طی یک سال گذشته 22 طرح عمرانی در روستاهای بخش مرکزی به مرحله اجرا درآمده است.

وی رقم اعتبارات تخصیص‌یافته را 2 میلیارد و 138 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: جدول‌گذاری در 10 روستا؛ احداث ساختمان دهیاری در پنج روستا، احداث غسالخانه و حصارکشی گورستان‌ها در چهار روستا و ایجاد فضای سبز در سه روستای بخش مرکزی از جمله این 22 طرح است.

بنی فاطمه با بیان اینکه برای حفظ و پاسداشت آثار شهدا و نظر به اهمیت مزار شهدا به عنوان نمادهای ایثار و فداکاری با اعتبارات تخصیصی سال 90 به مبلغ 488 میلیون ریال 65 مزار شهدا در روستاهای بخش مرکزی ساماندهی شد، یادآور شد: این اعتبار برای ساماندهی 57 مزار پیش‌بینی شده بود.

بخشدار مرکزی همچنین با استقبال از طرح تعاونی‌های مهر کشاورزی گفت: با فرهنگ‌سازی برای ایجاد روحیه کار دسته‌جمعی می‌توان به افق‌های روشنی در مورد اشتغالزایی دست یافت.

بخشدار مرکزی سراب تصریح کرد: متاسفانه نبود اشتغال برای جوانان روستاها منجر به خالی شدن روستاها از نیروی خلاق جوان شده و همین امر معضلات زیادی را ایجاد کرده است.

بنی فاطمه اظهار امیدواری کرد رواج روحیه تعاون و گسترش تعاونی‌های کارآفرین به ماندگاری نیروهای جوان و کاری در روستاها و به تبع آن عمران و توسعه روستاها بینجامد.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول