اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

خاطرات تلخ و شیرین سعادتی از خدمت در استانداری گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان وقوع سیل اخیر و ویرانی کاشانه‌های مردم را بدترین و خدمت به مردم و مستضعفان را شیرین‌ترین خاطرات دوران تصدی خود در استان ذکر کرد.

خاطرات تلخ و شیرین سعادتی از خدمت در استانداری گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، در روزهای پایانی خدمت مهدی سعادتی به عنوان استاندار گیلان بر آن شدیم تا خاطرات تلخ و شیرین وی را در دوران تصدی خدمتش در استان بشنویم.

سعادتی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به پایان دوران خدمت خود در سمت استانداری گیلان اظهار کرد: خداوند را شاکرم که در انجام وظایف خود کوتاهی و سهل‌انگاری نکرده‌ام.

وی با بیان اینکه گیلان دارای مسئولانی با ذوق و بصیر در راستای خدمت‌رسانی به مردم است، تصریح کرد: در تمام عمر خدماتی خود در استان‌های مختلف مانند گیلان شاهد این میزان شور و ذوق در خدمت مسئولان نبودم.

استاندار گیلان با آرزوی توفیق مضاعف در خدمت برای استاندار جدید این استان افزود: قبول جایگاه و مسئولیت‌ها همواره نشان دهنده قدرت در خدمت به خلق است.

وی شکل‌گیری انقلاب اسلامی را زمینه‌ای برای قرار گرفتن ملت در راستای دین باوری و دین‌داری برشمرد و افزود: با وجود تصور برخی از مردم، انقلاب اسلامی هرگز برای نان، مسکن و آزادی نبود.

سعادتی اضافه کرد: اصل و اساس انقلاب اسلامی برای رهنمود سازی مردم به سمت و سوی خدامحوری و تقوا بوده است.

وی با تاکید بر تربیت فرزندان ولایی، اللهی و بسیجی در بین خانواده‌ها متذکر شد: تحقق پیشرفت و توسعه کشور نیازمند فرزندانی ارزشی و ولایی است.

استاندار گیلان با اشاره به خاطرات تلخ و شیرین خود در سمت «استاندار گیلان» ابراز کرد: در مدت 17 ماه از قبول این مسئولیت خاطرات تلخ  و شیرین زیادی را شاهد بودیم که بیان هر کدام از آن نیازمند زمان بسیاری است.

وی به یکی از خاطرات شیرین خود در گیلان اشاره کرد و گفت: هر گاه که گره‌ای از مشکلات مردم گیلان برداشته می‌شد، صحنه‌ای شیرین از زندگی در ذهنم نقش می‌بست.

سعادتی با تصریح بر اینکه خدمت به مردم و جلب رضایت عموم یک اصل مهم برای مسئولان نظام محسوب می‌شود، یادآور شد: گوش کردن به مشکلات محرومان و مستضعفان و خدمت به آنها همواره یادآور خاطراتی خوش و شیرین در دوران مسئولیتی بنده در گیلان بود.

وی به دیدار روزانه خود با بیش از 800 نفر مردم این استان در اقشار مختلف اشاره کرد و افزود: این میزان دیدارها برای نخستین بار در گیلان موجی از رضایت‌های مردمی  را در بر داشت.

استاندار گیلان به خاطرات تلخ خود در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سیل اخیر در گیلان و تخریب کامل بسیاری از خانه و کاشانه و سرمایه‌های مردم صحنه‌های تلخی را در ذهنم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: پس از وقوع سیل در گیلان بنده در مناطق سیل‌زده به ویژه شهرستان رودسر حضور یافتم و از نزدیک گریه‌های مادران و پدران ناشی از ویران شدن اموال و دارای‌هایشان را شاهد بودم.

سعادتی با تصریح بر اینکه در سیل اخیر گیلان درصد بالایی از خانه‌های مناطق سیل‌زده استان تخریب کامل شد، اذعان کرد: برخی از مردم سیل‌زده حتی سرپناهی برای گذران زندگی نداشتند و برخی دیگر به دلیل تخریب شدید روستاها مجبور به کوچ اجباری شدند.

وی با بیان اینکه واقعه مذکور یک آزمایش الهی و از حوادث غیر مترقبه بود، ابراز کرد: ویرانی و خرابی‌ها همواره یادآور حوادث تلخ و ناگواری در خاطر هر مسئولی است.

استاندار گیلان اضافه کرد: در زمان سیل استان با هر وسیله و هر راه ارتباطی ممکن کمک‌ها و امداد رسانی به مردم سیل‌زده انجام شد اما مشاهده گریه‌های خانواده‌های سیل‌زده از نزدیک و لمس احساسات آنها زمانی بسیار سخت و دردناک برای بنده بود.

وی صبر و تحمل را از بشارت‌های خداوند دانست و تصریح کرد: امیدوارم پروردگار متعال این نعمت را به تمام مردم به ویژه مسئولان عنایت کند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول