اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خبر داد

تشکیل اکیپ‌های بازرسی شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: اکیپ‌های بازرسی شوراهای حل اختلاف حوزه‌های قضایی آذربایجان‌غربی تشکیل شده است.

تشکیل اکیپ‌های بازرسی شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اکیپ بازرسی شعب شوراهای حل اختلاف متشکل از یک نفر قاضی و یک نفر کارمند دادگستری است.

وی با بیان اینکه اجرایی‌کردن نظارت مستمر و سازنده بر عملکرد شعب شوراهای حل اختلاف استان باعث پویایی، رشد و تعالی هر چه بیشتر این بخش می‌شود، افزود: این امر در راستای تقویت شوراهای حل اختلاف و به منظور بررسی و نظارت بر حسن اجرای امور و پیشبرد سیاست‌ها و برنامه‌های مربوط به ارتقای کمی و کیفی شوراهای مذکور انجام شده است.

اکبری اضافه کرد: در پنج ماه نخست امسال افزون بر 60 فقره شکایت مردمی واصله به واحد بازرسی، نظارت و پیگیری شکایات مردمی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

اکبری با بیان اینکه این امر در راستای اعمال وظیفه نظارتی و قانونمندتر کردن رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی در شعب شوراهای حل اختلاف و نیز جلب رضایت‌مندی ارباب رجوع انجام شده، خاطرنشان کرد: امسال با هدف اعمال وظیفه نظارتی در استان تاکنون افزون بر 55 مورد بازرسی از شعب شوراهای حل اختلاف انجام شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان با بیان اینکه سلسله بازرسی‌های معاونت قضایی در امور شوراهای حل اختلاف از تمام شعب شوراهای مذکور در استان در طول سال انجام می‌شود، افزود: با هدف نظارت مستمر و جدی بر نحوه رسیدگی و عملکرد شوراهای حل اختلاف، مطابق دستورالعمل‌های اعلامی با حضور مسئولان قضایی استان شعب شوراهای حل اختلاف شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، نقده و پیرانشهر امسال مورد بازدید قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: نحوه رسیدگی به دعاوی در شعب شورای حل اختلاف، میزان آموزش‌های طی شده توسط اعضا، نحوه حضور قاضی شورا در شعب و صدور حکم در دعاوی، وضعیت تجهیزات اداری، مسائل حفاظتی و نحوه استقرار شعب در این نظارت‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

اکبری همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی جامع آموزشی اعضای شوراهای حل اختلاف خبر داد و گفت: این بانک در راستای ساماندهی وضعیت آموزش پرسنل شاغل در شوراهای حل اختلاف تشکیل شده است.

این مسئول افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سطح آموزش اعضای شوراهای حل اختلاف واحد آموزش مبادرت به ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم در راستای توسعه و کارآمدی شوراهای حل اختلاف کرده است.

به گفته اکبری طی برگزاری دوره‌های آموزشی مدون و منسجم آموزشی اعلامی از سوی معاونت آموزش و تحقیقات دادگستری کل استان و لزوم پرداختن به این موضوع باعث شد تا اقدامات اولیه در این راستا انجام شود.

وی در پایان اذعان داشت: با این اقدام اطلاعات جامعی از اطلاعات آموزشی کارکنان فعال در شورای حل اختلاف در دسترس بوده و به راحتی قابل استفاده است.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول