اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاوه:

تلاش ما کاهش ناهنجاری اجتماعی در پاوه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاوه گفت: شهرستان پاوه از لحاظ جرم و بزه یکی از پاک‌ترین مناطق در استان است و تلاش ما ارتقا وضعیت موجود و به حداقل رساندن ناهنجاری‌های اجتماعی است.

تلاش ما کاهش ناهنجاری اجتماعی در پاوه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اژدر اسدبیگی مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه به همراه مسئولان این اداره‌کل و کارکنان زندان شهرستان پاوه با ملاقادر قادری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه پاوه در این دیدار اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی در سال‌های اخیر در زمینه‌های مختلف، به‌ویژه عمرانی و اقتصادی صورت پذیرفته و توسعه و تحقق همه برنامه‌ها نیازمند هم‌دلی، هم‌فکری و مشارکت عمومی است.

قادری افزود: برای نیل به اهداف تبیین شده باید برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد و از انحراف و تعلل در اجرای برنامه‌ها به‌شدت جلوگیری و تسریع لازم در روند اجرایی صورت گیرد.

امام جمعه پاوه با اشاره به وضعیت فرهنگی و اقلیمی شهرستان پاوه، این شهرستان را از لحاظ جرم و بزه یکی از پاک‌ترین و سالم‌ترین مناطق در سطح استان دانست و گفت: تلاش ما ارتقا وضعیت موجود و به حداقل رساندن ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: مددجویان اغلب از روی ناآگاهی و عدم اشراف به قوانین و مقررات اجتماعی و ناخواسته مرتکب بزه می‌شوند و در صورت اطلاع‌رسانی و آموزش به‌موقع زمینه‌های بروز تخلف و ناهنجاری‌ها از بین خواهد رفت.

امام جمعه پاوه تاکید کرد: با زندانی شدن هر فرد، افراد تحت تکفل و خانواده وی دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی می‌شوند و وظیفه ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی، حمایت و دستگیری از نیازمندان به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

قادری خاطرنشان کرد: زندان پاوه یک مرکز آموزشی، اصلاحی و تربیتی است و نگهداری مددجویان بومی در این مرکز می‌تواند علاوه بر کاهش مشکلات خانواده مددجویان، نقش بسزایی در تغییر نگرش و بازگشت مثبت آنان به جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به زمینه‌های بروز جرم در جامعه، بیان داشت: توسعه برنامه‌های آموزشی، علوم قرآنی، عقیدتی، فرهنگی، حرفه‌آموزی و اشتغال مددجویان و بهره‌گیری از کارشناسان و روان‌شناسان مجرب در امر بازتوانی آنان از جمله برنامه‌های اصلاحی و تربیتی است که در حوزه زندان این شهرستان به‌خوبی نهادینه شده است.

امام جمعه پاوه تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی و مرتفع کردن مشکلات و نیازهای مددجویان از اولویت‌های نظام قضایی است و باید در راستای حفظ شخصیت و کرامت آنان اهتمام لازم صورت گیرد.

دادستان شهرستان پاوه با اشاره به تراکم فعالیت مراکز تامینی و تربیتی، اظهار کرد: کار در زندان‌ها به مراتب از سایر دستگاه‌های اجرایی و مراکز تربیتی سخت‌تر است و امنیت و آرامش جامعه به نوعی به عملکرد این سازمان وابسته است.

صمدی گفت: در حوزه زندان‌ها فعالیت‌های بسیار ارزشمندی در راستای اصلاح و تربیت و تغییر نگرش مددجویان صورت گرفته و سایر دستگاه‌ها باید در تداوم برنامه‌های مذکور، مددجویان را در راستای بازگشت توانمند به جامعه مساعدت و یاری کنند.

دادستان پاوه مشکلات مددجویان و خانواده آنان را یکی از دغدغه‌های حوزه قضایی و مسئولان زندان پاوه دانست و گفت: افراد نیازمند و بی‌بضاعت تحت تکفل زندانیان با کمک خیران بومی و انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان ساماندهی و مشکلات مالی و معیشتی آنان تا حدودی مرتفع شده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول