اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان‌رضوی:

9 مرکز ژنتیک در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون امور پیش‌گیری اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: 9 مرکز ژنتیک در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کند.

9 مرکز ژنتیک در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، حسن حاجی‌پور ظهر امروز در همایش کاربردی مسئولان ستادی و روسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های خراسان‌رضوی، اظهار کرد: همایش کاربردی با تمام سیاست‌های ادارات بهزیستی انجام می‌شود و با رویکرد نوسازی در سازمان بهزیستی کارها شروع شده و رویکرد سازمان احداث مراکز غیر دولتی ژنتیک است و با معرفی پزشکان و پی‌گیری‌هایی که همکاران انجام دادند تاکنون 9 مرکز ژنتیک در استان در حال فعالیت است.

معاون امور پیش‌گیری استان در زمینه لزوم مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره ژنتیک، تاثیر ازدواج فامیلی در ایجاد معلولیت و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: داشتن تفاهم در ازدواج و رسیدن به بلوغ روانی در کنار بلوغ جنسی و هم‌چنین انجام تحقیقات کافی قبل از انجام ازدواج، برای پایداری زندگی خانوادگی بسیار لازم و ضروری است.

وی اظهار داشت: بهترین زمان برای انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و بهترین سن برای بارداری نیز 18 تا 35 سال است و ازدواج فامیلی و داشتن سابقه معلولیت در خانواده در تولد فرزند معلول تاثیر زیادی دارد.

حاجی‌پور مصرف دارو بدون نظر پزشک و وارد شدن ضربه به شکم مادر را در دوران بارداری از دیگر عوامل موثر بر تولد کودک معلول دانست.

وی در ادامه در زمینه پیش‌گیری از تنبلی چشم گفت: پیش‌گیری از تنبلی چشم قدمت 15 ساله دارد و پوشش سازمان بهزیستی 92 درصد است.

وی گفت: تعداد دستگاه‌ها در استان 70 دستگاه و 11 پایگاه است و 166 هزار نفر معاینه و غربال‌گری شده‌اند.

حاجی‌پور تصریح کرد: نظارت دقیق بر کار و پایگاه‌های دائمی تنبلی چشم، ثبت دقیق و به موقع آمار در اینترنت، پوشش در غربال‌گری شنوایی در  استان خراسان‌رضوی 70 درصد است در صورتی که در کشور 30 تا 50 درصد است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول