اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:

بانک ژنتیک ایرانیان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از راه‌اندازی بانک اطلاعات ژنتیک ایرانیان خبر داد.

بانک ژنتیک ایرانیان راه‌اندازی می‌شود

احمد شجاعی ظهر امروز در حاشیه آیین راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیکی شمال‌غرب کشور در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: راه‌اندازی بانک اطلاعات ژنتیک زمینه‌ساز کاهش 30 درصدی جرائم می‌شود.

وی افزود: وجود مجموعه‌های تحت این عنوان با توجه به جنبه بازدارندگی در کاهش و پیشگیری از جرائم و اقدامات مجرمانه بسیار موثر و مفید است.

شجاعی افزود: در اولویت کاری بانک‌های ژنتیک کشور جمع‌آوری اطلاعات مجرمان سابقه‌دار در دستور کار قرار دارد چراکه بیشتر جرم‌ها توسط افراد باسابقه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری اطلاعات ژنتیکی افرادی که در مشاغل پرخطر و حادثه‌ساز فعالیت دارند در رده بعدی جمع‌آوری بانک هویت ژنتیکی کشور قرار دارد، گفت: از جمله خلبانان، نیروی انتظامی، خبرنگاران و مشاغلی از این دست در اولویت قرار دارند.

شجاعی جمع‌آوری اطلاعات ژنتیکی را پروسه‌ای زمان‌بر و پرهزینه دانست و گفت: جمع‌آوری اطلاعات ژنتیکی کل کشور در کشورهای معدودی اتفاق افتاده است.

وی به بحث تحریم‌ها در مجموعه تحت مدیریتش نیز اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران و با توجه به وجود دانش علمی و داشتن متخصصان در این زمینه، با استفاده از دانش داخلی و دور زدن تحریم‌ها توانستیم بر این موانع غلبه و برنامه تهیه هویت ژنتیکی ایرانیان را تاکنون پیش ببریم.

شجاعی از افزایش بانک ژنتیک کشور به 10 مرکز در کل کشور خبر داد و گفت: تاکنون بانک ژنتیک در تهران، مشهد، اصفهان، ساری و فارس راه‌اندازی شده و با افتتاح مرکز شمال‌غرب در تبریز این تعداد به شش مرکز رسیده است.

رئیس سازمان پزشک قانونی کشور ادامه داد: 57 کشور در حوزه تهیه هویت ژنتیکی وارد شده‌اند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول