اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی نرماشیر اعلام کرد

مایه‌کوبی 50 درصد دام‌های نرماشیر‌ علیه بیماری بروسلوز

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت‌: حدود 50 درصد دام‌های سبک شهرستان نرماشیر‌ علیه بیماری مشترک بروسلوز واکسینه شدند.

مایه‌کوبی 50 درصد دام‌های نرماشیر‌ علیه بیماری بروسلوز

عباس سرحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: یکی از بیماری‌های مشترکی که سلامت انسان‌ها به ویژه دامداران و مصرف‌کنندگان فرآورده‌های لبنی به صورت سنتی را تهدید می‌کند، بیماری بروسلوز است که در صورت ابتلای فرد به این بیماری درد و رنج فراوان و صرف هزینه‌های درمانی رهاورد آن است.

وی افزود‌: یکی از رسالت‌های دامپزشکی کنترل و ریشه‌کنی بیماری مشترک در جمعیت دامی است و می‌تواند سلامت جامعه را تضمین کند و در این راستا شبکه دامپزشکی نرماشیر در یک اقدام حدود 50 درصد دام‌های سبک شهرستان نرماشیر را واکسینه کرد.

سرحدی خاطر‌نشان کرد‌: تمام‌ فعالیت‌های بخش خصوصی مرتبط با دامپزشکی زیر نظارت شبکه دامپزشکی صورت می‌پذیرد و در صورت تخلف و یا کوتاهی در مسیر انجام وظایف برخورد‌های قانونی لازم صورت می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری مردم در آینده شاهد کاهش موارد ابتلای انسان به بیماری‌های مشترک باشیم.

سرحدی با اشاره به آنفلوآنزا طیور بیان داشت: در راستای حمایت از روستائیان طیور بومی نرماشیر از نظر بیماری آنفلوآنزای پرندگان مورد پایش قرار می‌گیرند.

وی افزود‌: این امر در قالب طرح ملی پایش هدفمند آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان نرماشیر صورت می‌گیرد‌.

سرحدی عنوان کرد: این طرح که ابتدا در دو روستای علی‌آباد و بدرآباد که از جمعیت طیور بومی بیشتری برخوردار هستند، اجرا می‌شود در مجموع 100 نمونه خون از طیور بومی 20 خانوار این روستاها اخذ شد و نمونه‌ها برای بررسی‌های لازم به مرکز استان ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مثبت بودن نمونه‌های سرمی اخذ شده مراحل تکمیلی طرح در مرکز شهرستان اجرا می‌شود.

سرحدی با بیان اینکه یکی از اهداف دامپزشکی پیشگیری از شیوع بیماری‌های دام و طیور است، گفت: اجرای این طرح می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد معیشتی دامداران و روستائیان کند.

وی اظهار داشت: این طرح از چهارم شهریور ماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش فارس ‌با توجه به بافت روستایی شهرستان نرماشیر اکثریت مناطق آن دارای ظرفیت بالقوه در زمینه دامپروری است و با دارا بودن حدود 200 هزار قطعه طیور بومی از ظرفیت خوبی در این زمینه برخوردار است که می‌توان با حمایت‌های هدفمند و همکاری مردم این آمار را حتی تا دو برابر وضع موجود ارتقا‌ داد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول