اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی نرماشیر:

مردم 42 روستای نرماشیر با بیماری‌های دام آشنا شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: در 42 روستای شهرستان اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کرده‌ایم.

مردم 42 روستای نرماشیر با بیماری‌های دام آشنا شدند

عباس سرحدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: از آنجا که آموزش یکی از مؤلفه‌های مؤثر در بحث کنترل و پیشگیری از بیماری‌هاست؛ این مهم جایگاه ویژه‌ای در فعالیت‌های شبکه دامپزشکی نرماشیر دارد.

وی افزود: شبکه دامپزشکی نرماشیر طی یک ماه گذشته در سطح 42 روستای شهرستان اقدام به برگزاری کلاس آموزشی کرده است و یک‌هزار و 500 نفر از مردم با نکات دامپزشکی آشنا شدند.

سرحدی افزود: در صورت آگاهی و همکاری مردم می‌توان از شیوع بیماری‌ها با هزینه بسیار کم جلوگیری کرد؛ گاهی این بیماری‌ها هزینه‌های مالی هنگفتی بر اقتصاد دامداران و به تبع آن اقتصاد جامعه وارد می‌کند و شغل درآمدزای دامداران را به شغل زیانبار بدل می‌سازد.

وی تصریح کرد: از طرفی دیگر ناآگاهی مردم از بیماری‌های دامی در برخی از مواقع سبب غفلت از مخاطرات آنها بر سلامت انسان‌ها می‌شود که می‌تواند جان انسان‌ها را هدف قرار دهد و این ضایعه جبران‌ناپذیری است، اما می‌توان به سادگی با انتقال اطلاعات اولیه در مورد بیماری‌های مشترک، جامعه و سلامت انسان‌ها را در مقابل این بیماری‌ها حفظ کرد.

سرحدی افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر انجام فعالیت‌های آموزشی را در صدر برنامه‌های کاری خود قرار داده است و از هر موقعیتی در راستای این مهم استفاده می‌کند تا با بالا بردن سطح آگاهی مردم در خصوص بیماری‌های مشترک و دامی گام مثبتی در این زمینه برداشته شود.

وی گفت: در کلاس‌های آموزشی مباحثی همچون بیماری‌های مشترک از قبیل تب کریمه‌کنگو، بروسلوز، هاری و نکات بهداشتی در خصوص فرآورده‌های خام دامی مطرح شد.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول