اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی ابهر خبر داد

توقف واکسیناسیون بیماری سیاه زخم در ابهر و خرم‌دره

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: امسال واکسیناسیون علیه بیماری سیاه زخم در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره متوقف می‌شود.

توقف واکسیناسیون بیماری سیاه زخم در ابهر و خرم‌دره

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، امیر علی کلانتری شامگاه پنجشنبه در جمع مسئولان این شهرستان با بیان اینکه ابهر از موقعیت بسیار ویژه‌ای از تمام جوانب صنعتی، کشاورزی و اجتماعی در سطح استان برخوردار است، اظهار داشت: شهرستان ابهر در بسیاری از انواع پرورش دام و طیور در رتبه‌های نخست یا دوم استان قرار داشته و به ویژه در صنعت طیور حرف نخست را می‌زند.

وی افزود: بیشترین تعداد مزارع مرغ مادر و گوشتی و بیشترین تعداد مزارع مرغ تخمگذار و همچنین بیشترین تعداد کارخانه‌های جوجه‌کشی استان در شهرستان ابهر دایر هستند.

رئیس شبکه دامپزشکی ابهر تصریح کرد: اگر به این مجموعه شهرستان خرم‌دره را نیز اضافه کنیم در این صورت به جرأت می‌توان گفت که این صنعت در استان زنجان وابستگی 100 درصدی به شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالای صنعتی طیور نیاز به توان کارشناسی بالایی دارد، ابراز داشت: این توان به نحو شایسته‌ای در شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر دایر بوده و این شبکه بیشترین تعداد کارشناسان را در بین شهرستان‌های استان دارد.

کلانتری با بیان اینکه عمده وظایف شبکه دامپزشکی نظارتی بوده و نظارت نیز یک فاکتور کیفی است، گفت: هر ساله با پیشرفت کشور، نظارت‌ها نیز قوی‌تر و سطح کیفی خدمات نیز بهتر می‌شود.

وی افزود: همه روزه شاهد پیشرفت‌های عمده در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت هستیم و سازمان دامپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس شبکه دامپزشکی ابهر افزود: امسال پس از سال‌ها تلاش و زحمت همکاران شبکه‌های دامپزشکی ابهر و خرم‌دره، واکسیناسیون علیه بیماری سیاه زخم در این دو شهرستان متوقف می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه دیگر عرضه گوشت مرغ به صورت غیر بسته‌بندی منسوخ و غیر قابل قبول است و زمانی نه چندان دور پرورش، کشتار و عرضه مرغ شکل سنتی داشت که امروزه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول