اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح حفظ قرآن و تفسیر طلاب مازندران:

شیاطین با هزینه‌های میلیاردی به فکر تخریب جوانان اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: مدیر طرح حفظ قرآن و تفسیر طلاب استان مازندران گفت: در عصر حاضر لشکر شیاطین 24 ساعته و با بروزترین ابزارها و با هزینه‌های چند میلیارد تومانی به فکر تخریب و اغفال جوانان از حقایق وجودی آنها هستند.

شیاطین با هزینه‌های میلیاردی به فکر تخریب جوانان اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام امین کیانی منش استاد دانشگاه حوزه و دانشگاه و مدیر طرح حفظ قرآن و تفسیر طلاب استان مازندران پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های کانون مساجد مازندران با بیان اینکه 20 سال از ایجاد چنین شجره‌ای در مساجد می‌گذرد و این نمایشگاه که حرکتی نمادین و سنبلیک از کانون‌های مساجد است می‌تواند به نحو احسن به اشاعه فرهنگ دینی بیانجامد، بیان داشت: کانون‌های مساجد برای معرفی، شناسایی، جذب و نگهداشت انقلاب و جوانان راه‌اندازی شدند.

کیانی‌منش بر ضرورت تبلیغ و ترویج فرهنگ مسجد و کانون در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: مساجد و کانون‌های مساجد منادی تبلیغ اسلام و انقلاب هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌ها و دستاوردهای کانون‌های مساجد در نمایشگاه رونق و تفاوت‌های عمده‌ای از زمان تأسیس کانون تاکنون یافته باشد و در این زمینه کانون‌های تخصصی بار مضاعفی با وجود فعالیت‌های عمومی انجام می‌دهند و در خصوص این امر کانون‌های تخصصی ظرفیت موجود را با تعریف برنامه به مردم معرفی می‌کنند.

کیانی نقش کانون‌های مساجد در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان را موثر دانست و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین خدمات در همه اعصار به ویژه در عصر حاضر جذب، حفظ و سیردادن مستمر جوانان به سوی سعادت و حقیقت خودشان است.

وی با بیان اینکه اگر در عصر حاضر لشکر شیاطین 24 ساعته و با بروزترین ابزارها و با هزینه‌های چند میلیارد تومانی به فکر تخریب و اغفال جوانان از حقایق وجودی آنها هستند، گفت: باید تمام وقت و با نیت الهی به فکر خود و جوانان باشیم و این امر مهم یعنی جذب جوانان امکان نخواهد داشت مگر اینکه جان دعوت‌کننده سالم باشد و نگاهش الهی و از نظر روانشناسی دینی با روحیات و حالات جوانان کاملا آشنا باشیم.

مدیر طرح حفظ قرآن و تفسیر طلاب استان مازندران درباره جذب بیشتر جوانان به مساجد گفت: باید قبل از جذب ابتدا یک آسیب‌شناسی جدی برای جدایی جوانان از مسجد کنیم و سپس نیاز به یک اتاق فکر بسیار قوی متشکل از پیشکسوتان مجرب و جوانان متفکر را تشکیل دهیم.

وی تدوین برنامه‌های متنوع و متعادل برای جوانان را بسیار مهم دانست و گفت: وجود روحانی بسیار فعال، متواضع آشنا با مسائل روز برای همراه شدن با جوان بسیار مفید و لازم است و همچنین اینکه یکی از اساسی‌ترین نیروی جذب جوانان روحانی پرنشاط، شاداب و فعال مسجد است.

کیانی‌منش افزود: تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جوار فعالیت‌های اساسی، نقش زمینه‌سازی و ایجاد آمادگی نسل جدید برای بهره‌مندی از سرچشمه‌های معنویت و معرفت برنامه‌های مساجد خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نقش موثری در جذب جوانان به فعالیت‌های فرهنگی در این مکان مقدس دارند، گفت: با توجه به رویکرد دینی کشور حضور نیروهای متعهد و دلسوز می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری در کشور نقش به‌سزایی ایفا کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نقش کانون‌های مساجد در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام اسلامی و مقابله با هجمه فرهنگی دشمن بسیار موثر است، گفت: مسئولان باید بیش از پیش از کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد که نماد بارز مدیریت بسیجی و اسلامی هستند حمایت کنند.

وی تصریح کرد: موفقیت فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در کارهای ارزشی باید بر محور فعالیت‌های این مراکز بر اساس ویژگی‌های اسلامی و الهی باشد و داشتن بصیرت و مجهز شدن به ابزارها و روش‌های مناسب این نبرد، لازمه کار مدیریتی در بخش مقابله با جنگ نرم است.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول