اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 9 مهرماه

همایش ملی بادام در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کانون ملی هماهنگی دانش و صنعت بادام استان چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با نهم مهرماه امسال همایش ملی بادام در این استان برگزار می‌شود.

همایش ملی بادام در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

روان‌بخش رئیسیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به تغییر در زمان برگزاری همایش ملی بادام در این استان اظهار داشت: پیش از این بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، قرار بود این همایش در شهریورماه جاری برگزار شود اما در حال حاضر با تغییر در زمان برگزاری، همایش ملی بادام در استان چهارمحال و بختیاری در مهر ماه جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره به دلیل برگزار شدن اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران با یک ماه تاخیر در استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

رئیسیان با بیان اینکه پیش از این قرار بود نمایندگان نهاد ریاست‌جمهوری در این همایش ملی حضور داشته باشند، بیان داشت: در حال حاضر به دلیل برگزاری نشست سران غیر متعهدها برگزاری همایش ملی بادام در این استان با یک ماه تاخیر برگزار خواهد شد.

رئیس کانون ملی هماهنگی دانش و صنعت بادام چهارمحال و بختیاری، گفت: تمامی محققان صنعتگر، تولیدکنندگان، تجار و همچنین تمامی علاقه‎مندان به شرکت در این جشنواره تا اول شهریور برای ارسال آثار به جشنواره مهلت داشتند که این زمان نیز یک ماه تمدید خواهد شد.

رئیسیان اظهار داشت: علاقه‌مندان با مراجعه به دبیرخانه جشنواره در کانون هماهنگی دانش و صنعت بادام می‌توانند به نشانی شهرکرد کیلومتر پنج جاده فرخشهر، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری و یا به وبلاگ دبیرخانه مراجعه و اقدامات لازم را برای نام‌نویسی خود انجام دهند.

وی معرفی استان و توانمندی‌های آن در زمینه تولید بادام، تعامل کشاورزان و محققان فعال در زمینه تولید محصول بادام سراسر کشور را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و تاکید کرد: میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این جشنواره ملی حدود 400 میلیون ریال است.

رئیسیان افزود: جشنواره ملی بادام در 9 مهر ماه سال جاری در کانون ملی هماهنگی دانش و صنعت بادام که دبیرخانه آن در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این استان مستقر است، برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: چهارمحال و بختیاری با 15 هزار هکتار باغ بادام و تولید 18 هزار تن از این محصول در سال رتبه نخست تولید بادام در کشور را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول