اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

50 تن مغز بادام از چهارمحال و بختیاری صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 50 تن مغز بادام مامایی از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

50 تن مغز بادام از چهارمحال و بختیاری صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا منصوری بعد از ظهر امروز در کارگروه کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 50 تن مغز بادام مامایی به خارج از کشور به ویژه کشورهای هند و امارات صادر شده است.

وی افزود: در سال گذشته 25 تن بادام به خارج از کشور صادر شد که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد داشته است.

منصوری با بیان اینکه مهمترین نوع ارقام کشت شده در این استان مامایی و سفید است، تصریح کرد: هم‌اکنون 15 هزار هکتار باغ بادام در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی در ادامه از آغاز کشت نشاء توت فرنگی در این استان خبر داد و اظهار داشت: 90 هزار نشاء توت فرنگی از خزانه به زمین‌های کشاورزی استان انتقال داده شده است.

منصوری افزود: این تعداد نشا در یک و نیم هکتار از شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان کشت شده است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری منطقه مناسبی برای کشت توت فرنگی در کشور است، تصریح کرد: دمای مناسب، رطوبت و مصرف سوخت کم از ظرفیت‌های استان برای کشت توت فرنگی است.

منصوری با اشاره به اینکه در حال حاضر سه گلخانه پرورش توت فرنگی در این استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: نشاء توت فرنگی در فصل پاییز در گلخانه کشت شده و هم‌اکنون به زمین‌های کشاورزی انتقال یافته است.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول