اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش قزوین:

کمبود اعتبارات مشکل آموزش شنا در مدارس است

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با افزایش اعتبارات تربیت بدنی آموزش‌ و پرورش می‌توان به همه دانش‌آموزان سوم ابتدایی ورزش شنا را آموزش داد.

کمبود اعتبارات مشکل آموزش شنا در مدارس است

مؤید مؤیدی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه با تخصیص به موقع اعتبارات و افزایش اعتبارات ملی و استانی تربیت بدنی آموزش‌ و پرورش استان قزوین می‌توان استخرهای بیشتری را در این استان احداث کرد، یادآور شد: با تحقق این اقدام می‌توان شرایطی را مهیا کرد تا به همه دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی مدارس استان ورزش شنا آموزش داده شود.

وی عدم تأمین اعتبارات را از مهم‌ترین مشکلات آموزش رشته شنا به دانش‌آموزان سوم ابتدایی استان قزوین دانست و اضافه کرد: با تأمین اعتبارات تربیت بدنی آموزش‌ و پرورش استان قزوین می‌توان استخرهایی را در قزوین، تاکستان، البرز و آبیک و مناطق حومه احداث کرد تا مشکلات آموزشی ورزش شنا به دانش‌آموزان سوم ابتدایی برطرف شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: دانش‌آموزان سوم ابتدایی مدارس از مناطق مختلف استان قزوین از جمله الموت برای آموزش شنا به قزوین می‌آیند تا در چندین جلسه این رشته ورزشی به آنان آموزش داده شود که این موضوع شرایط را برای آموزش این رشته ورزشی مشکل‌تر می‌کند.

مؤیدی‌فر ادامه داد: به دلیل مشکلاتی مانند هزینه سنگین رفت‌ و آمد دانش‌آموزان سوم ابتدایی به قزوین نمی‌توان به همه این دانش‌آموزان در مناطق مختلف استان قزوین ورزش شنا را آموزش داد و از این رو فقط به برخی از دانش‌آموزان این مناطق این رشته آموزش داده می‌شود.

با تخصیص 700 میلیون تومان، می‌توان به همه دانش‌آموزان شنا آموزش داد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: باید 700 میلیون تومان اعتبار برای آموزش ورزش شنا برای دانش‌آموزان سوم ابتدایی مدارس استان قزوین تخصیص یابد تا بتوان این رشته ورزشی را به همه آنان آموزش داد و به طور فراگیر این رشته جذاب ورزشی در بین دانش‌آموزان توسعه یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه به دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی ورزش شنا آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه تلاش می‌کنند تا این رشته ورزشی را با بهترین امکانات آموزشی به این دانش‌آموزان آموزش بدهند تا آنان این رشته را به خوبی فرا بگیرند.

تلاش مسئولان برای افزایش فضای آموزشی شنای دانش‌آموزان

معاون اداره تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: به دلیل عدم وجود امکانات استخر نمی‌توان به همه دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی آموزش شنا را ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه فضای استاندارد آموزشی استخر شنا برای هر دانش‌‌آموز یک متر است، ابراز کرد: اکنون این فضا برای دانش‌آموزان در استان قزوین 36 سانتی‌‌متر است که برای رسیدن به حد نصاب فضای استاندارد باید مسئولان مربوطه برنامه‌ریزی دقیق انجام دهند.

معاون اداره تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: مسئولان آموزش‌ و پرورش با تأمین اعتبارات مطلوب تلاش می‌کنند فضای استاندارد آموزشی شنا را افزایش دهند تا ورزش شنا با بهترین کیفیت فضای آموزشی برای دانش‌آموزان ابتدایی مهیا شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه افتتاح نخستین استخر سرپوشیده گوی سفید از جمله مهم‌ترین پروژه‌های آموزش‌ و پرورش در سال جاری بوده است، یادآور شد: این استخر در سال جاری با حضور مسئولان ارشد استانی به بهره‌برداری رسیده است و دانش‌آموزان سوم ابتدایی از آن برای آموزش شنا استفاده بهینه می‌کنند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول