اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین خبر داد

اجرای 100 درصد طرح «طناب‌ورز» در مدارس ابتدایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین گفت: طرح آموزش رشته ورزشی طناب‌‌زنی ویژه مقطع تحصیلی چهارم ابتدایی در سراسر مدارس ابتدایی استان قزوین 100 درصد اجرا شده است.

اجرای 100 درصد طرح «طناب‌ورز» در مدارس ابتدایی

جعفر حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: رشته ورزشی طناب‌‌زنی ویژه مقطع تحصیلی چهارم ابتدایی به صورت 100 درصد در سراسر مدارس استان قزوین با هدف افزایش نشاط و شادابی بین دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی امسال اجرا شده است.

وی با بیان اینکه به دانش‌آموزان چهارم ابتدایی رشته ورزشی طناب‌زنی آموزش داده می‌شود، بیان کرد: این رشته ورزشی توسط معلمان تربیت‌بدنی به این دانش‌آموزان در مناطق مختلف مدارس ابتدایی استان قزوین از جمله روستاها، بخش‌ها و شهرها آموزش داده شده است.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین اذعان کرد: رشته طناب‌زنی را می‌توان با کم‌ترین امکانات به دانش‌آموزان آموزش داد و به همین دلیل این رشته به صورت 100 درصد در همه مدارس استان قزوین انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح آموزش ورزش تخصصی در هر پایه تحصیلی در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح دانش‌آموزان ابتدایی یک رشته ورزشی را در هر پایه تحصیلی فرا می‌گیرند تا بتوانند با رشته‌های مختلف ورزش در مدارس آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین اضافه کرد: دانش‌آموزان با آموزش رشته‌های مختلف ورزشی می‌توانند بر اساس علاقه خودشان یک رشته را به صورت تخصصی و حرفه‌ای دنبال کنند تا در رقابت با حریفانشان در عرصه ورزش موفقیت‌های بزرگی را کسب کنند.

آموزش طناب‌زنی به دانش‌آموزان نیاز به اعتبارات زیادی ندارد

این مقام مسئول اذعان کرد: آموزش رشته‌های ورزشی مانند طناب‌زنی به دانش‌آموزان نیاز به اعتبارات و امکانات زیادی ندارد و با تخصیص اعتبارات کم می‌توان بهترین امکانات این رشته‌ ورزشی را برای آنان فراهم کرد.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه ورزش کردن در مدارس ابتدایی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: معلمان تربیت‌بدنی با آموزش ورزش به دانش‌آموزان می‌توانند نشاط، تحرک، سلامتی، شادابی و اراده قوی را در بین آنان ارتقا دهند.

باید امکانات ورزشی با بهترین کیفیت در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه ورزش کردن در مدارس شادابی و نشاط را بین دانش‌آموزان افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: باید امکانات رشته‌های ورزشی را با بهترین کیفیت در اختیار دانش‌آموزان قرار داد تا آنان بتوانند به راحتی ورزش کنند.

حبیبی با بیان اینکه رشته ورزشی طناب‌زنی برای سلامتی دانش‌آموزان چهارم ابتدایی بسیار مفید است، ابراز کرد: کاهش وزن و افزایش سطح آمادگی حرکتی و بدنی از جمله مهم‌ترین مزایای انجام دادن این رشته ورزشی است که در این راستا باید دانش‌آموزان برای انجام دادن این رشته ورزشی مصمم‌تر باشند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول