اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسین مظفر در گفت‌و‌گو با فارس:

حضور رهبر معظم انقلاب در اجلاس نم نماد اقتدار ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون نظارت بر مجلس شورای اسلامی در ارتباط با افتتاح شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد با سخنرانی مقام معظم رهبری گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در اجلاس نم نماد اقتدار ایران اسلامی است.

حضور رهبر معظم انقلاب در اجلاس نم نماد اقتدار ایران اسلامی است

حسین مظفر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به نحوه تشکیل جنبش عدم تعهد اظهار داشت: جنبش عدم تعهد در حقیقت ایجاد تعادل در رفتار قدرت‌های بزرگ بود که بعد از جنگ جهانی که کشورهای سلطه‌گر قصد نفوذ در کشورها را داشته و در صدد تاثیرگذاری در کشورها بودند، و همچنین برای تنش‌زدایی و جلوگیری از بحران‌های سیاسی که بین بلوک شرق و غرب بود، به وجود آمد اما تاثیرات آن در دیگر جوامع نیز وارد شده است.

تشکیل جنبش عدم تعهد نشانه بی‌اعتباری قدرت‌های سلطه‌گر است

معاون نظارت بر مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تشکیل این جنبش در این مقطع زمانی نشانه بی‌اعتباری و نفوذ قدرت‌های سلطه‌گر مانند آمریکا در میان کشورهای مستقل و نیمه مستقل است.

وی ادامه داد: دلیل دیگر حکایت از اعتبار و منزلت ایران اسلامی در میان کشورهای خاورمیانه و دنیا دارد و نشانه عظمت ایران است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان داشت: نکته سوم این مهم نشان‌دهنده این است که تمایل کشورهای مختلف برای ارتباط با ایران و نقش‌آفرینی ایران در نظام بین‌الملل است.

 

 

کارهایی که جنبش عدم تعهد می‌تواند پیگیری کند

مظفر با اشاره به کارهایی که جنبش عدم تعهد می‌تواند انجام دهد، خاطرنشان کرد: بحث پیدا کردن راهکارهای تقویت کشورهای عضو جنبش غیر متعهد و هم‌افزایی قدرت‌ها برای تاثیرگذاری در نظام بین‌المللی و به‌دست آوردن راهکارها توسط کشورها برای تاثیرگذاری در نقش بین‌الملل است که کشورهای عضو این جنبش که بیش از 120 کشور است با ظرفیت‌ها و امکاناتی که دارند بتوانند تاثیرگذاری بیشتری در عرصه بین‌المللی داشته باشند چون کشورها هم جمعیت زیادی و هم امکانات فراوانی دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرهنگ اسلامی که در بیشتر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد حکم‌فرما است خودش یک قدرت بزرگ را می‌تواند ایجاد کند، تصریح کرد: کار دیگری که جنبش می‌تواند انجام دهد تاکید بر استقلال کشورها و محکومیت تجاوز کشورهای سلطه‌گر به کشورهای دیگر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که می‌تواند استقلال کشورها را تاکید کند، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین کشورهای جنبش است که می‌توانند در این راستا راهکارهایی را ارائه دهند.

مظفر بیان داشت: برای بررسی بحران‌های ناشی از تحولات اقتصادی در دنیا که متاثر از سرمایه‌داری غرب است و متاثر از نظام سرمایه‌داری کشورهای سلطه‌گر است و باید بحران‌ها را بررسی کنند که چه عواملی باعث شده که عوامل رکورد اقتصادی در این‌ها سرایت کند که ناشی از فشارهای نظام‌های سرمایه‌داری است.

معاون نظارت بر مجلس شورای اسلامی چاره‌اندیشی در ارتباط با تهاجم فرهنگی را مهم‌ترین مسئله دانست و یادآور شد: سلطه فرهنگی و جنگ نرم رسانه‌ای که نظام سلطه علیه سایر کشورها به راه انداخته‌ است و تلاش می‌کنند در جهان بحران هویتی ایجاد کنند و مسئله بیداری اسلامی و تحقق اهداف آن را می‌توانند در این جنبش مطرح کنند و مسائل تحریم و وضعیت داخلی سوریه را مورد تعامل و بحث قرار دهند.

ظرفیت‌های عظیم ایرانی ‌ـ اسلامی در کشورها تحول عظیمی در جهان به‌وجود می‌آورد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: من معتقدم وجود جمعیت زیادی که در کشورهای عضو جنبش عدم تعهد هست و انرژی و منابع فراوانی که دارند، فرهنگ مشترک و برخی از اشتراکات دینی که دارند با ظرفیت عظیم ایرانی ‌ـ اسلامی که در این کشورهای عضو هست می‌توانند تحول عظیمی را در جهان به‌وجود بیاورند.

 

 

حضور رهبر معظم انقلاب در جنبش عدم تعهد تبیین‌کننده استراتژی سیاسی از اسلام ناب است

معاون نظارت بر مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور رهبر فرزانه انقلاب در این جنبش نماد اقتدار جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: حضور رهبر معظم انقلاب در جنبش تبیین‌کننده استراتژی سیاسی ناشی از اسلام ناب است و هشداری از یک رهبر دینی برای رهبران دیگر در مواجهه با توطئه‌ها و ترفندهای نظام سلطه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه انتخابی که برای ریاست ایران در جنبش عدم تعهد صورت گرفت در صورتی است که استکبار به‌دنبال انزوای ایران اسلامی بود، تصریح کرد: ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد نشان از کارآمدی جمهوری اسلامی ایران است و بیانگر ناکارآمدی توطئه‌های دنیای استکبار و خنثی شدن ترفند آمریکا برای انزوای ایران است و جمهوری اسلامی با ظرفیتی که دارد می‌تواند در بیداری اسلامی و مقاومت کشورهای منطقه موثر باشد.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول