اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران شکست آمریکا بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان با اشاره به حضور بیش از 50 نفر از سران کشورهای غیرمتعهد و دبیرکل سازمان ملل متحد در اجلاس غیرمتعهدها در ایران گفت: برگزاری این اجلاس در ایران شکست استکبار و آمریکا بود.

برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران شکست آمریکا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در جمع نمازگزاران با توصیه به تقوای الهی و عمل به واجبات و پرهیز از گناهان اظهار داشت: ارزش‌های اخلاقی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی افزود: مسئولان فرهنگی معتقدند که ترویج فضائل اخلاقی و تاکید بر ارزش‌های اخلاقی دینی جزو مسائل ضروری است که باید مورد تذکر قرار گیرد و اهمیت و تاثیر آن در جامعه بیان شود.

عربپور عنوان کرد: بی‌شک تمام انسان‌ها خواهان سعادت و خوشبختی هستند و ما که به قیامت اعتقاد داریم، باید برای ساخت دنیای آخرت تلاش کنیم.

وی بیان داشت: ما بر اساس عقل و آموزه‌های دین اسلام، خوشبختی و سعادتی را دنبال می‌کنیم که شامل دنیا و آخرت باشد.

خطیب موقت جمعه کرمان تصریح کرد: ما باید در این دنیا به دنبال اموری باشیم که سعادت ما در دنبا و آخرت را تامین کند.

عربپور با بیان اینکه دنیا مزرعه آخرت است، خاطرنشان کرد: بعضی‌ها علم و تکنولوژی را موجب سعادت در دنیا می‌دانند، در حالی که علم بدون اخلاق و تزکیه سعادت‌آفرین نیست.

وی با اشاره به اینکه علم موجود در دست فرد بی‌اخلاق خطرناک است، ابراز داشت: علم همراه با تقوا و تزکیه کارساز است.

عربپور اخلاق را مایه سعادت انسان خواند و ابراز داشت: فضائل اخلاقی انسان موجب افزایش کرامات و ارزش وی می‌شود.

وی با بیان اینکه اخلاق در فطرت و درون انسان‌ها ریشه دارد، افزود: نهادینه کردن صفات اخلاقی باید مانند پرورش جسم با مرور زمان و تکرار صفات اخلاقی در انسان بارور ‌شود، زیرا انسان باید سال‌ها با هوای نفس خود جهاد کند.

عربپور گفت: انسان دارای عقل و غریزه شهوت و غضب است و در صورتی که بتواند با عقل خود این غرایز را کنترل کند، می‌تواند به اخلاق نیک دست یابد.

وی از ارتحال روحانی جلیل‌القدر حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم صمدانی در شامگاه گذشته خبر داد و بیان داشت: آیین تشییع این روحانی بزرگوار ساعت 9 و 30 دقیقه فردا از محل مسجد امام حسن مجتبی (ع) کوچه آسیاباد شهر کرمان برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به 10 شهریور ماه روز بانکداری اسلامی عنوان کرد: بانکداری اسلامی در سال 62 به تصویب رسید.

عربپور تصریح کرد: در دین اسلام ربا یکی از گناهان بزرگ بیان شده است که اعلام جنگ با خدا است.

وی افزود: بانکداری اسلامی به این علت مورد تصویب قرار گرفت تا ربا در معاملات وجود نداشته باشد و اینکه اگر تخطی از قانون صورت می‌گیرد و افرادی سوء‌استفاده می‌کنند، این امر بحث دیگری است.

عربپور اذعان داشت: باید توجه داشته باشید که در جامعه اسلامی در وام دادن و وام گرفتن مبتلا به گناه و حرام نشوید و به سمت عملیات ربوی نروید.

وی عنوان کرد: ربا برکت را از زندگی می‌برد و اثرات نامطلوب اقتصادی دارد و بانک‌ها باید نسبت به جرائم بانکی چاره‌ای بیندیشند زیرا لقمه‌ای که به مردم داده می‌شود باید حلال و پاک باشد.

عربپور با اشاره به 12 شهریور ماه سالروز وفات عبدالعظیم حسنی بیان داشت: وی شخصیت برجسته‌ای است که حضور سه امام معصوم را درک کرده و دانشمند، ناقل حدیث و امامزاده است.

وی افزود: 14 شهریور ماه سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی و سرتیپ هوشنگ وحیددستجردی است که به دست منافقان به شهادت رسیدند.

عربپور گفت: شهید آیت‌الله صدوقی بنیانگذار مدرسه حقانی بود و شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها در ایران تصریح کرد: در شرایطی که آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن‌ها در اروپا به دنبال منزوی کردن ایران هستند و بعضی نیز از داخل با آن‌ها همنوایی می‌کنند، برگزاری این اجلاس برای جمهوری اسلامی دارای اهمیت است.

عربپور اذعان داشت: استکبار برای عدم حضور سران کشورهای غیرمتعهد در این اجلاس پیامک اختصاصی ارسال کرد و دبیرکل سازمان ملل متحد را هم تهدید کردند، اما این اجلاس با شکوه در ایران برگزار شد.

وی از حضور بیش از 50 نفر از سران کشورهای غیرمتعهد و دبیرکل سازمان ملل متحد در اجلاس غیرمتعهدها در ایران خبر داد و تصریح کرد: برگزاری این اجلاس در ایران شکست استکبار و امریکا بود.

عربپور واگذاری ریاست جنبش غیرمتعهدها به ایران را ارزشمند خواند و ابراز داشت: حضور بااقتدار مقام معظم رهبری در این اجلاس و سخنرانی ایشان بسیار ارزشمند بود.

وی با بیان اینکه روسای جمهور و سران کشورها در اظهار نظرهای خود سخنرانی رهبری را کارساز و مهم ذکر کرده‌اند، افزود: رهبری بحث خلع سلاح را مطرح کردند و فرمودند «خلع سلاح باید صورت گیرد و فناوری هسته‌ای برای هم و سلاح هسته‌ای برای هیچکس».

عربپور همچنین سخنان مقام معظم رهبری در مورد فلسطین و بی‌عدالتی در دنیا را جامع و کامل دانست.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز در هفته آینده ابراز داشت: نماز ستون دین، نور چشم پیامبر اکرم (ص) و معراج مومن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول