اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

حضور 2 هیئت عالی رتبه اجلاس عدم تعهد در مشهد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌‌رضوی از حضور حداقل 2 هیئت عالی رتبه از شرکت‌کنندگان اجلاس عدم تعهد در مشهد خبر داد.

حضور 2 هیئت عالی رتبه اجلاس عدم تعهد در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران پس از جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی با اشاره به برگزاری منظم این جلسات در استان خراسان‌رضوی، اظهار داشت: از جلسه قبل تمام جلسات این شورا را تا پایان سال‌جاری تعیین کردیم و امروز نخستین جلسه تعیین شده این شورا در سال‌جاری بود و از این به بعد نیز هر سه هفته این شورا در خراسان‌رضوی تشکیل می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی از رشد 45 درصدی ترانزیت خارجی خراسان‌رضوی در پنج ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: میزان صادرات استان خراسان‌رضوی در این مدت 15 درصد رشد به لحاظ وزنی و 13 درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به موضوعات و مشکلاتی که بخش خصوصی با شهرداری مشهد دارد، در این جلسه تصمیم بر آن شد که شهرداری مشهد میزبان جلسه بعدی شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی در خراسان‌رضوی باشد تا بخش خصوصی و شهرداری بتوانند به راحتی به حل و فصل مشکلات و موضوعات خود بپردازد.

* اوایل مهرماه پایانه صادراتی فرودگاه مشهد افتتاح می‌شود

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به پایانه صادراتی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در جلسه قبل این شورا به مدیرکل فرودگاه‌های استان وعده داد که این پایانه در هفته دولت افتتاح می‌شود ولی افتتاح نشد که امروز مدیرکل فرودگاه‌های استان و مدیرکل گمرک در جلسه حاضر شده و توضیحات را ارائه دادند؛ بنابراین بنا به گفته آنها برای توسعه این پایانه سه هفته وقت داده شد که در این راستا در اوایل مهرماه و همزمان با دهه کرامت شاهد افتتاح پایانه صادراتی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد هستیم.

به گفته صلاحی در حال حاضر خراسان‌رضوی از لحاظ صنعت چاپ مقام دوم کشور را کسب کرده است.

* رشد 45 درصدی ترانزیت خارجی خراسان‌رضوی در 5 ماهه نخست سال‌جاری

مقام عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان چند خبر خوش برای هم استانی‌ها در ارتباط با رشد اقتصادی استان در پنج ماهه ابتدایی سال‌جاری اظهار داشت: استان خراسان‌رضوی در پنج ماهه ابتدایی سال 91،  10 هزار و 65 تن معادل 770 میلیون دلار صادرات داشته است که این میزان صادرات، رشد 15 درصدی به لحاظ وزنی و رشد 13 درصدی را به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ همچنین استان خراسان‌رضوی با 270 هزار تن واردات معادل 189 میلیون دلار از نظر وزنی 65 درصد و از لحاظ ارزشی نیز 6 درصد رشد داشته است.

صلاحی در ادامه با اشاره به رشد 45 درصدی تزانزیت خارجی استان در پنج ماهه ابتدایی سال‌جاری گفت: 13 هزار و 54 تن ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 45 را در سطح خراسان‌رضوی نشان می‌دهد که البته این حاکی از فعالیت‌های جدی گمرک خراسان‌رضوی دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین درآمدهای مالیاتی با همکاری بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و غیره در پنج ماهه ابتدایی سال 91 محقق شد و رشد خوبی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

*حضور حداقل 2 هیئت عالی رتبه از شرکت‌کنندگان در جنبش عدم تعهد در مشهد مقدس

استاندار خراسان‌رضوی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد آمادگی استان خراسان‌رضوی برای میزبانی از شرکت‌کنندگان در اجلاس جنبش عدم تعهد اظهار داشت:‌ امروز قرار است در پایان جلسه وزارت امور خارجه با هیئت‌های شرکت‌کننده موضوع بازدید از اماکن گردشگری، تفریحی، زیارتی و صنایع و دیگر مکان‌های کشور را مطرح کند و تا پایان امروز این موضوع مشخص می‌شود که مقصد بعدی هر یک از هیئت‌ها پس از تهران کدام شهر کشور است.

صلاحی یادآور شد: طبق پیش‌بینی و تمهیدات انجام شده، استان خراسان‌رضوی و به ویژه مشهد مقدس از آمادگی کامل برای میزبانی از میهمانان اجلاس جنبش عدم تعهد برخوردار است و طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته حداقل دو هیئت عالی رتبه در مشهد مقدس حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول