اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:

اجلاس نم نشانه اقتدار ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: اجلاس نم نشانه اقتدار ایران و اعتماد کشورها به جمهوری اسلامی است.

اجلاس نم نشانه اقتدار ایران است

محمد علی پور مختار امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران اظهار کرد: اجلاس نم گروه‌های غیرمتعهدها که حدود 120 کشور عضو هستند در شرایطی که سایه ایجاد ترس و اینکه ایران بارها تهدید به حمله شده و حتی رسانه‌های صهیونیسم این موضوع را در سطح وسیعی پخش کردند و آمریکا و صهیونیسم پیشگام شدند که کشورها حضور پیدا نکنند، تشکیل شد.

وی افزود: اجلاس نم با حضور گروه کارشناسان، وزرای خارجه و سران تشکیل شد که نشان دهنده چند مشخصه است.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس با بیان اینکه نخستین مشخصه تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران است، ابراز کرد: دومین مشخصه اینکه ایران دارای اقتدار بسیار خوب است و کشورها به جمهوری اسلامی  ایران اعتماد و نگاه مثبتی دارند در غیر این صورت حاضر نبودند حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: کشورها متوجه شدند که تهدیدهای آمریکا و صهیونیسم بی‌پایه و واهی است و نمی‌توانند این کار را بکنند و این موضوع نشان‌دهنده قدرت و اقتدار کامل جمهوری اسلامی است.

پور مختار با اشاره به اینکه کشورها به جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو نگاه می‌کنند، تصریح کرد: ایران تنها کشور مستقلی است که در برابر آمریکا که از نظر قدرت رسانه‌ای بسیار قوی است، ایستاده و کشورها این واقعیت را دیده‌اند و به ایران به عنوان الگو نگاه می‌کنند.

وی برگزاری اجلاس را فرصت و ظرفیت بسیار خوبی برای سیاست خارجی ایران دانست و اذعان کرد: امیدواریم با استفاده از این فرصت مسایل و مشکلات کشورهای عضو  که در سازمان ملل و شورای امنیت اتفاق می‌افتد برطرف شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، مصیبت‌های مستضعفان جهان و مسلمانان را ناشی از عملکرد غلط برخی کشورها به ویژه آمریکا خواند و خاطرنشان کرد: با ریاست ایران به مدت سه سال و حضور کشورها در اجلاس که مانند فراکسیونی هستند می‌توانیم با طرح موضوع و مسایل و نیز رایزنی‌های فشرده و قوی و بیانیه‌ها و تصمیم‌هایی برای برطرف کردن مشکلات در این اجلاس داشته باشیم.

وی حضور کشورها در اجلاس را موجب تاثیرگذاری در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی دانست.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول