اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس:

شیوه اداره شورای امنیت باید به نفع همه جهان تغییر کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه اداره شورای امنیت سازمان ملل باید به خواست ملت‌ها و به نفع همه جهان تغییر کند.

شیوه اداره شورای امنیت باید به نفع همه جهان تغییر کند

فاطمه آلیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر و با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عضو عدم تعهد در تهران اظهار داشت: بار دیگر شاهد بودیم که معظم‌له با درایت و درک صحیح شرایط جهانی تعدادی از مهم‌ترین معضلات کشورهای مستقل را به درستی در بین سران بیش از 100 کشور جهان تشریح و تبیین فرمودند.

وی تصریح کرد: یکی از این موارد مربوط به شورای امنیت سازمان ملل است که با حق غیرقانونی و غیرمشروع وتو و سوءاستفاده 5 کشور زورگوی غربی از این قانون، به نوعی شورای امنیت را تبدیل به ابزاری برای پیشبرد منافع خصمانه خود کرده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متن سخنان و فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجلاس تهران نشان‌دهنده درایت و تیزبینی معظم‌له و اشراف کامل ایشان به مسائل جهانی است.

آلیا افزود: ایشان با همین درایت و درک بالا از شرایط جهان امروز رهنمودهای ارزشمندی را پیش روی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد قرار دادند که در صورت عمل به آنها بسیاری از مشکلات ملت‌ها و کشورهای مستقل بر طرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از این معضلات مربوط به رفتار شورای امنیت سازمان ملل است که با زیاده‌خواهی و زورگویی چند کشور غربی، هدف اصلی از تشکیل این شورا و به طور کلی سازمان ملل را به بیراهه کشانده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز دیگر برای ملت‌ها و حکومت‌های مستقل قابل هضم و پذیرش نیست که 5 کشور هر کاری بخواهند انجام داده و کسی حق اعتراض هم نداشته باشد.

آلیا بیان داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در اجلاس تهران به طور قطع سرآغاز تغییر در ساختار و عملکرد شورای امنیت سازمان ملل شده و در آینده نزدیک شیوه اداره این شورا به سود تمام جهان تغییر خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: البته این تغییرات که به زودی شاهد آن خواهیم بود، به خواست ملت‌ها صورت گرفته و کشورهای عضو عدم تعهد به ویژه ایران که به مدت 3 سال ریاست آن را بر عهده دارد، باید از تمام توان خود برای تحقق این خواست به حق جهانیان استفاده کند.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول