اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

افتخارات امروز ایران اسلامی مرهون فداکاری شهداست

خبرگزاری فارس: امام جمعه باشت با اشاره به سربلندی ایران در برگزاری نشست غیر متعهدها گفت: افتخارات امروز ایران اسلامی مرهون فداکاری شهدا است.

افتخارات امروز ایران اسلامی مرهون فداکاری شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، عصر امروز یادواره شهدای بخش بوستان شهرستان باشت با حضور گسترده مردم و مسئولین برگزار شد.

در این مراسم که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) بوستان برگزار شد، قشرهای مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، فرماندهان نظامی و انتظامی و امام جمعه باشت حضور داشتند.

*شناخت شهدا نیاز به معرفت و بصیرت دارد

امام جمعه باشت در این مراسم اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا باعث آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با شهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی با بیان اینکه شهدا مرده نیستند و نیاز به خیرات ما ندارند، ابراز داشت: شهدا زنده‌اند و نزد پروردگار روزی می‌گیرند و سرنوشت امروز و فردای ما را تعیین می‌کنند.

وی تصریح کرد: شناخت شهدا نیاز به معرفت بیشتر دارد و ما باید آنها را بشناسیم و انتظار شهدا از ما این است که راه آنها را ادامه دهیم چرا که برای خود آرمانی مقدس داشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی باشت اهمیت برگزاری یادواره‌ها را یادآور شد و بیان داشت: برگزاری یادواره شهدا باعث زنده شدن یاد شهدا در ذهن ما می‌شود.

عبودی خاطرنشان کرد: شهدا جان خود را نثار کردند تا قرآن، اسلام و اهل بیت ماندگار شوند.

وی به برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: ایران در این اجلاس میزبان 120 کشور دنیا بود.

امام جمعه باشت با بیان اینکه کشورهای استکباری با ناامن خواندن ایران سعی در عدم شرکت کشورها در ایران کردند، ابراز داشت: ایران جزو امن‌ترین کشورهای جهان است و در حال حاضر بیش از 7 هزار نفر از مسئولان سراسر جهان در ایران حضور دارند.

عبودی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی اعلام کرد که ایران در انزوا است و کسی در این اجلاس شرکت نمی‌کند اما بیش از 120 کشور در این اجلاس شرکت کردند و این نشان داد که ایران نه تنها در انزوا نیست بلکه با اقتدار در حال پیمودن پله‌های جهانی است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان باشت نیز اظهار داشت: یادواره شهدای بوستان سومین یادواره شهدای این شهرستان است که به صورت پایگاهی برگزار می‌شود.

علی گرامی هدف از برگزاری این یادواره‌ها را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و ابراز داشت: تا پایان امسال 10 یادواره شهدا در شهرستان باشت برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: 9 یادواره شهید به صورت پایگاهی و یک یادواره نیز به صورت شهرستانی برگزار می‌شود.

فرمانده پایگاه شهید محلاتی بوستان نیز در این مراسم ابراز داشت: شهدا ناظر بر اعمال ما هستند و در روز قیامت نیز دستگیر و شفیع ما خواهند بود.

موسی سجادی‌نیا تصریح کرد: اگر نتوانیم یاد و خاطره شهدا را به جای آوریم و به خانواده شهدا سرکشی کنیم قطعا در روز قیامت جوابگو خواهیم بود.

بخش بوستان در شهرستان باشت 39 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول