اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

سازمان ملل نیز پذیرفته عدم ارتباط با ایران از دست‌دادن فرصت‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: حضور بان‌‌کی‌مون در اجلاس عدم‌تعهد نشان می‌دهد که سازمان ملل نیز پذیرفته عدم ارتباط با ایران از دست دادن فرصت‌هاست.

سازمان ملل نیز پذیرفته عدم ارتباط با ایران از دست‌دادن فرصت‌هاست

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با برگزاری اجلاس امروز سران جنبش عدم‌تعهد اظهار کرد: دنیا به یک بن‌بستی در مسائل سیاسی، مدیریتی و اقتصادی رسیده که برای بیرون رفتن از این جریان حاکم به دنبال یک راه سومی می‌گردد که وابسته به هیچکدام از جریانات غرب و شرق نباشد و به خاطر همین عدم وابستگی به کشورهای غرب و شرق عدم‌تعهد نامگذاری شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در طول این چند ساله که شاهد برگزاری اجلاس سران عدم‌تعهد هستیم همراهی و وابستگی را در عموم کشورها می‌بینیم.

پژمان‌فر با اشاره به میزبانی ایران در شانزدهمین اجلاس عدم‌تعهد گفت: با توجه به اینکه سه سال مدیریت این اجلاس بر عهده کشور ایران است فرصتی است تا چند محور را در بین کشورها راه‌اندازی کند.

وی خاطر نشان کرد: ایران می‌تواند در این سه سال گفتمانی را بین کشورها ایجاد کند تا از لحاظ مبانی نظری به صورت گسترده مدل جهانی را ارائه کند که در عین عدم وابستگی به سایر کشورها بتوان مشکلات را حل کرد.

پژمان‌فر یادآور شد: بهترین فرصت برای نظام جمهوری اسلامی ایران از برگزاری این اجلاس این است که مسائل عدم وابستگی به دو نظام شرق و غرب و راه‌های برون‌رفت از مشکلات را به سایر کشورها ارائه دهد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در ارتباط با حضور سران عدم‌تعهد در اجلاس اظهار کرد: دنیا به دنبال این بود که نشان دهد ایران در انزوا قرار دارد اما در حال حاضر می‌بینید که در دنیای سیاسی و تعامل بین کشورها این اجلاس مورد استقبال قرار گرفته و دیگر دنیا توسط تصمیمات مستکبران اداره نمی‌شود.

وی افزود: حضور بان‌کی‌مون در اجلاس عدم‌تعهد نشان می‌دهد که سازمان ملل نیز پذیرفته عدم ارتباط با ایران از دست دادن فرصت‌ها است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سنگ‌اندازی‌های رسانه‌های غربی برای عدم حضور کشورهای عضو عدم‌تعهد گفت: جریان غرب در مورد ایران با شکست مواجه شده و در حال حاضر شانزدهمین اجلاس در مقایسه با اجلاس‌های قبلی به لحاظ تعداد سران شرکت‌کننده و اهمیت مسائل مطرح شده، از بالاترین کیفیت برخوردار است که این نشان‌دهنده بی‌تاثیر بودن تبلیغات رسانه‌های غربی است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول