اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان اوقاف در گفت‌وگو با فارس خبر داد

ثبت‏نام 120 هزار نفر در طرح تربیت حافظ و قاری قرآن

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با پیگیری‏های انجام شده، 120 هزار نفر از سراسر کشور در طرح تربیت حافظ و قاری قرآن کریم ثبت‌نام کردند.

ثبت‏نام 120 هزار نفر در طرح تربیت حافظ و قاری قرآن

حجت‏الاسلام علی محمدی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: بر اساس طرح سازمان اوقاف، قرار است بیش از 2 میلیون نفر در پروژه تربیت حافظ و قاری قرآن کریم در سراسر کشور پرورش یابند.

وی تصریح کرد: از این میزان، باید حدود یک میلیون نفر حافظ قرآن و یک میلیون نفر نیز قاری کلام الهی باشند که در طول چهار سال تربیت می‏شوند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از برگزاری بیش از 500 محفل انس با قرآن کریم با حضور 17 نفر قاری ممتاز از کشور مصر و شمار زیادی از قاریان ممتاز داخلی در استان‏های مختلف خبر داد و گفت: مردم به شدت از این طرح استقبال کردند و علاقه داشتند تا این محافل قرآنی بیشتر در شهر و استانشان برگزار شود.

محمدی افزود: شمار زیادی از هم‏وطنان ما در طرح تربیت حافظ و قاری قرآن کریم ثبت‌نام کردند و این به برکت نظام اسلامی است؛ چراکه قبل از انقلاب حتی باسوادها خواندن قرآن را بلد نبودند.

* بقعه‏ها و اماکن متبرکه در حال آباد شدن است

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین با بیان اینکه بقعه‏ها و اماکن متبرکه امروز در حال آباد شدن است و این مراکز مرجع و پناهگاه مردم محسوب می‏شوند، گفت: به یاری حضرت حق و به برکت نفس مسیحایی حضرت امام، امروز در هر شهر، روستا و منطقه‏ای مراسم مذهبی و معنوی برگزار می‏شود.

محمدی با تاکید بر اینکه در راه اسلام نباید دچار یأس و ناامیدی شد، افزود: به حرف‏های عبث و بیهوده‏ای که غربی‏ها و به خصوص اسرائیلی‏ها از ابتدای انقلاب تا کنون می‏زده و خواهند زد، نباید گوش داد.

وی با بیان اینکه تمام ادعاهایی که علیه کشورمان می‏شود تنها برای به راه انداختن جنگ روانی در دنیاست، اضافه کرد: آمریکا، اسرائیل و حامیانش می‏دانند که اگر علیه ایران اقدامی کنند، چه سیلی محکمی از ملت ما می‏خورند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: دلیل اینکه آنها در طول سال‏های گذشته علیه کشورمان اقدامی نکرده‏اند، این است که پایمردی و مقاومت ملت و دولت ما را می‏دانند و همچنین روحیه استکبارستیزی و دشمن‏ستیزی جمهوری اسلامی را می‏شناسند.

* بهره‏وری صحیحی از موقوفات انجام شود

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین گفت: باید بهره‏وری صحیحی از موقوفات انجام شود و با استفاده از اماکن زیرپوشش اوقاف به خوبی به مردم خدمت کرد.

محمدی افزود: باید بر اساس نیات واقفان، مدیریتی مناسبی بر اماکن وقفی داشته باشیم و همه به وظیفه قانونی و شرعی خود در این زمینه عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید در برخورد با موقوفات، به نیات واقفان توجه شود و این خواست اکثر قریب به اتفاق علمای بزرگ است و ما نیز در سازمان اوقاف این دستورالعمل را ابلاغ کرده‏ایم.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: اگر در این خصوص کوتاهی و اهمالی صورت گیرد، شرعاً و قانوناً حرام است.

محمدی با تاکید بر اینکه باید نسبت به آباد کردن موقوفات و اماکن مذهبی اقدام کرد، گفت: این امر واجب است و باید از ظرفیت‏های بقاع متبرکه و موقوفات به درستی استفاده شود.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول