اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد

شناسایی 68 میلیون تن ذخایر معدنی در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: تاکنون در حوزه معدن 68 میلیون تن ذخیره قطعی شناسایی شده است.

شناسایی 68 میلیون تن ذخایر معدنی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ناصر فخرموحدی امروز در حاشیه دیدار با مدیران استان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: از تعداد 37 فقره پروانه بهره‎برداری صادره تاکنون دو میلیون تن از این ذخایر به صورت سالانه در دست استخراج قرار دارد.

وی تصریح کرد: صدور پروانه‎های کشف و صدور پروانه‎های اکتشاف معدن مؤید آن است که 37 پروانه بهره‎برداری در بخش معدن صادر شده و روند رو به رشدی در سال جاری در این زمینه وجود دارد و این رقم تا پایان دولت روند افزایشی خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه 22 شهرک و نواحی صنعتی با وسعتی بیش از 1500 هکتار در استان وجود دارد خاطر نشان کرد: بیش از 670 هکتار زمین صنعتی نیز آماده جذب سرمایه‎گذاران است.

فخرموحدی متذکر شد: بنا داریم تا رشد و توسعه صنعتی استان را به سمت شهرک‎های صنعتی هدایت کنیم تا وجوهی که از طریق دولت در بخش زیرساخت‎ها و نواحی صنعتی شده است با استقرار واحدهای صنعتی جدید در داخل شهرک‎ها به بهره‎برداری برسانیم.

وی در خصوص هدفمندی یارانه‎ها در بخش صنعتی استان اظهار داشت: تا زمانی که حمایت از واحدهای تاثیرپذیر در بخش صنعت مورد نظر وزارت سازمان صنایع و معادن سابق بود بیش از 96 واحد صنعتی و معدنی مورد حمایت قرار گرفت و از تسهیلات خط اعتباری انرژی برخوردار شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: طرح هدفمندی یارانه‎ها در بخش صنعتی در حال حاضر در قالب طرح نوسازی و بازسازی پروژه‎های کوچک و بزرگ در حال پیگیری است و مصوباتی در وزارت برای این قبیل طرح‎ها ارائه شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول