اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

شناسایی 48 طرح مهر ماندگار در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: 48 طرح مهر ماندگار در استان شناسایی شده است که تا آخر دولت دهم به اتمام می‌رسند.

شناسایی 48 طرح مهر ماندگار در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده چهارشنبه شب در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: پتروشیمی مهاباد با اعتبار 6 هزار و 500 میلیارد ریال، راه‌آهن میاندوآب – ارومیه، قطعه یک آزاد راه ارومیه به تبریز، اتمام ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه، تالار مرکزی ارومیه، سد سیلوه و سد چپرآباد از جمله طرح‌های مهر ماندگار در استان هستند.

به گفته وی در دو ماه اخیر 250 میلیارد ریال به پروژه راه‌آهن میاندوآب ارومیه تزریق شده است که این پروژه در حال حاضر با پنج پیمانکار کار خود را ادامه می‌دهد و جز اولویت‌های اول وزارت راه و شهرسازی است.

جلال‌زاده با بیان اینکه 100 درصد اعتبارات پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه تخصیص یافته است، ادامه داد: برای تسریع در روند ساخت پروژه سد سیلوه در سه ماه اخیر 350 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: محور طرح‌های مهر ماندگار در استان طرح‌های حوزه آب و خاک استان است به طوری که  14 پروژه مهر ماندگار مربوط به حوزه‌های آب و خاک استان شناسایی شده است.

جلال‌زاده همچنین تصریح کرد: سدسازی در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه کاهش یافته است به طوری که سدسازی به دلیل مشکل کم آبی دریاچه ارومیه در این حوزه متوقف شده است اما در شمال و جنوب استان همچنان این کار با قدرت بیشتری ادامه دارد.

وی با اشاره به ایجاد مهر ماندگار نسخه استانی در آذربایجان‌غربی افزود: شیوه‌ای جدید از استان با نام طرح مهر ماندگار استانی ارائه شد که مورد توجه دیگر استان‌ها نیز واقع شد و در این زمینه 68 پروژه شاخص استانی شناسایی شده و به عنوان مهر ماندگار نسخه استانی پیگیری می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی پروژه بزرگراه میاندوآب به قره‌چمن و میاندوآب به کرمانشاه را از جمله طرح‌های مهر ماندگار نسخه استانی دانست.

جلال‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نقشه راه توسعه آذربایجان‌غربی برای سال‌های آینده توسط دولت خدمتگزار تهیه شده است، گفت: بیش از یک سال است که قرارداد سرمایه‌گذاری پروژه بزرگراه ارومیه به تبریز با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد شده و رایزنی‌ها برای تعیین سرمایه‌گذاران بزرگراه بازرگان به تبریز نیز ادامه دارد.

به گفته استاندار آذربایجان‌غربی راه و بستر برای فعالیت‌های مختلف اجرایی در استان فراهم شده است تا دولت‌های دیگر نیز بتوانند با توجه به ظرفیت‌های استان گام بردارند.

جلال‌زاده ادامه داد: بیش از 600 مصوبه در سفرهای شهرستانی رئیس جمهوری به استان آذربایجان‌غربی صورت گرفته که نقشه راه توسعه استان در این مصوبه‌ها متبلور شده است.

وی گفت: تمام مطالعات کارشناسی شده در پروژه‌های مختلف استان انجام یافته است.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع نمی‌توان تمام مصوبات مذکور را به مرحله اجرا گذاشت اما مطالعات کارشناسی در ارتباط با تمام پروژه‌ها انجام شده تا چنانچه در بازه زمانی خدمت دولت نهم و دهم برخی از مصوبات اجرایی نشد در سال‌های بعد اجرا شود.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین به وضعیت مساکن مهر استان اشاره کرد و گفت: مردم استان آذربایجان‌غربی در سال جاری شاهد به بهر‌ه‌برداری رسیدن 10 هزار واحد مسکن مهر در استان خواهند بود.

جلال‌زاده ادامه داد: تسهیلات مسکن مهر تا سقف 250 میلیون ریال است و این میزان تسهیلات تغییر نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به علت کوهستانی بودن و شرایط خاص استان و کاهش آورده‌های مردم در ساخت مساکن مهر با کمی تاخیر رو به‌رو هستیم.

به گفته جلال‌زاده در این راستا استانداری آذربایجان‌غربی از اعتبارات عمرانی به منظور کم کردن هزینه‌های موجود و تسریع در روند ساخت مساکن مهر استان اختصاص داده است.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین اظهار داشت: در حالت کلی طرح‌های مسکن مهر استان در زمان حاضر به طور میانگین از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

جلال‌زاده در ادامه گفت: برگزاری قدرتمندانه اجلاس سران عدم تعهد در تهران نشانه ضعف دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تبلیغات گسترده غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و مخالفت با برگزاری اجلاس غیرمتعهدها ایران، افزود: غربی‌ها از سه سال پیش و بعد از برگزاری اجلاس عدم تعهد در شرم الشیخ مصر که برگزاری اجلاس بعدی را در ایران اسلامی توافق کردند در تلاش است تا به نحوی ایران را در برگزاری این اجلاس ناتوان جلوه دهد و کشورهای مختلف عضو را برای عدم شرکت در این اجلاس ترغیب کند.

جلال‌زاده برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران اسلامی را نشان از شکست کشورهای غربی در تضعیف جایگاه سیاسی و اجتماعی کشورمان دانست و اظهار کرد: برگزاری این اجلاس در تهران خط بطلانی بر تمام سیاست‌های غربیان است و مردم منطقه و جهان پی به این حقیقت برده‌اند که جمهوری اسلامی هیچ گونه تهدیدی برای کشورهای منطقه به شمار نمی‌رود بلکه در صحنه‌های مختلف یار و یاور کشورهای مختلف منطقه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول