اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اعلام کرد

شناسایی 1336 ‌گونه گیاهی در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از شناسایی 1336 ‌گونه گیاهی در استان مرکزی خبر داد و گفت: ‌حفظ این سرمایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شناسایی 1336 ‌گونه گیاهی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امیر انصاری ظهر امروز در کارگاه آموزشی تنوع زیستی و قانون‌مداری شکار اظهار داشت: استان مرکزی از استان‌های صاحب‌نام کشور در بحث تنوع زیستی است و می‌توان گفت از نظر تنوع زیستی در رتبه سوم کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: توجه به تنوع زیستی امری حیاتی در زندگی بشر است چرا که جوهره حیات و کلید تضمین ذخیره غذایی جهان محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه تنوع زیستی چیزی جدا از محیط طبیعی نیست و برای ایجاد این شبکه به هم پیوسته و تداوم چرخه حیات، نیازمند حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری هستیم ادامه داد: از بین رفتن تنوع زیستی حیات نسل بشر را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند، بنابراین می‌طلبد همگان در حفظ تنوع زیستی خود را سهیم بدانند.

انصاری با بیان اینکه تنوع زیستی گیاهی در 12 درصد و جانوری در 25 درصد مساحت استان در قالب 11 منطقه تحت حفاظت است خاطر نشان ساخت: در حال حاضر 53 گونه پستاندار، 205 گونه پرنده، 54 گونه خزنده، 19 گونه ماهی و چهار گونه دوزیست و یک هزار و 336 گونه گیاهی در استان شناسایی و به ثبت رسیده است که حفظ و حراست از این تنوع زیستی ضروری است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی تنوع زیستی و قانون‌مداری شکار گفت: این کارگاه با هدف آشنایی بیشتر شکارچیان، محیط بانان و صیادان با اهمیت حفاظت محیط زیست، قوانین و مقررات مربوط به شکار و جرایم این حوزه به مدت پنج روز در اراک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول