اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اهدای عضو کشور اسپانیا:

اسپانیا 179 تیم شناسایی دهنده‌های عضو دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اهدای عضو کشور اسپانیا گفت:‌ اسپانیا دهنده‌های بیشتری دارد چون 179 تیم شناسایی دهنده‌های عضو (تی پی ام )داریم که مسئول این مسئله هستند و این را در ارتباط با اهدای هر یک از عضوها تقسیم کرده‌ایم.

اسپانیا 179 تیم شناسایی دهنده‌های عضو دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مارتین مانیالیخ بعدازظهر امروز در دوره آموزشی اهدای عضو ایران و اسپانیا در هتل سالار‌دره  اظهار داشت: برگزاری این دوره آموزشی برای نخستین بار در ایران  اتفاق می‌افتد که برای شناسایی اهداکننده و مدیریت بهتر اهدا کننده و بالابردن آمار رضایت‌گیری از خانواده است.

وی ادامه داد:‌ خوشحال هستیم که در ایران حضور داریم و با فعالیت نماینده وزارت بهداشت این برنامه محقق شد.

رئیس اهدای عضو اسپانیا، متذکر شد:‌ ارتباط بین ایران و تی پ ام اسپانیا در سال 2000 شروع شد که از طرف وزارت بهداشت ایران بود و در بارسلونا اتفاق افتاد.

مانیالیخ تصریح کرد:‌ در سراسر جهان برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنیم و از ایران برای دوره تی پی ام به اسپانیا آمدند.

وی افزود:‌ در تمام بیمارستان‌هایی که افراد بنا به دلایل مختلف می‌میرند اگر متخصصان فعالیت کافی نداشته باشند ممکن است دهنده عضو از دست برود.

این مسئول با اشاره به اینکه 15 واحد پیوند عضو و 44 مرکز شناسایی دهنده در ایران وجود دارد، ادامه داد:‌ این بسیار خوب است و نیاز است بتوانیم تمام افرادی که فوت می‌کنند را شناسایی کنیم.

مانیالیخ با بیان اینکه  بیشتر دهنده عضو در آمار و ارقام، تبدیل به دهنده واقعی نمی‌شوند، گفت:‌ این آمار ارتباط مستقیم با شغل هدایت کننده‌ها به اهدای عضو دارد‌.

مانیالیخ متذکر شد:‌ در ایران ابتدا عدم رضایت خانواده‌ها زیاد بود و نیاز داریم افراد جامعه را آموزش دهیم و خواهیم دید که تا چه اندازه این آمار افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: ‌کرواسی کشور دوم در دنیا در ارتباط با تعداد اهدا و پیوند عضو است.

مارتین مانیالیخ با اشاره به اینکه ما برای استفاده از هتل و فضا به اینجا نیامده‌ایم، اظهار داشت:‌ اگر در آینده بشنویم که آمار اهدای عضو در ایران افزایش یافته برای ما خوشحال‌ کننده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت زیادی در ایران برای اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی وجود دارد، گفت: سالانه هزاران نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند و این ظرفیتی است که می‌تواند به اهدای عضو منجر شود.

رئیس اهدای عضو اسپانیا خاطرنشان کرد:‌ قانون‌گذاری، حمایت دولت و حمایت مذهب و دین باید باشد و بدون آن ادامه دادن این فعالیت اصلا امکان‌پذیر نیست.

وی افزود:‌ جامعه باید باور و کمک کند و نگرش مثبتی برای اهدا داشته باشد و نیاز به واحدهای شناسایی و برداشت و تخصیص و توزیع عضو داریم.

مانیالیخ یادآور شد:‌ هدف ما این نیست که فقط اهداکننده عضو زیادی داشته باشیم بلکه این دهنده‌ها را باید به سامان برسانیم و پیوند عضو انجام شود.

وی ادامه داد:‌ در آمریکا 60 واحد فراهم آوری عضو وجود دارد و در اسپانیا سازمان ملی پیوند را داریم که تمام فعالیت‌های مربوط به تخصیص را انجام می‌دهد و فراهم‌آوری در بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیمارستان  در واقع مسئول پیوند و شناسایی دهنده عضو است.

وی خاطرنشان کرد:‌ اسپانیا دهنده‌های بیشتری دارد چون 179 تیم تی پی ام داریم که مسئول این مسئله هستند و این را در ارتباط به اهدای هر یک از عضوها تقسیم کرده‌ایم.

مانیالیخ متذکر شد: ‌سال‌های گذشته جراحان مسئول شناسایی بودند و در قانون ایران و اسپانیا می‌تواند نقطه تضاد باشد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول