اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرمشهر:

سیاه‌‌نمایی راه‌ پیشرفت خرمشهر را سد می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار خرمشهر گفت: بزرگ نمایی و سیاه نمایی اصحاب رسانه در همه مسائل جاری در خرمشهر راه‌های رسیدن به پیشرفت شهر را سد می‌کند.

سیاه‌‌نمایی راه‌ پیشرفت خرمشهر را سد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عبدالله حسینی در آئین تجلیل از خبرنگاران که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با عذرخواهی از تأخیر در برگزاری این مراسم اظهار کرد: بیان نظر، پیشنهاد و انتقاد، تهیه گزارش‌های انتقادی و تحلیلی از وظایف اصحاب رسانه و خبرنگاران است.

وی افزود: انتقادات سازنده ما را در رسیدن به اهدافمان دلگرم کرده و در مقابل بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی سبب دلسردی و عقب افتادگی در پروژه‌های عمرانی شهرستان می‌شود.

فرماندار خرمشهر ادامه داد: انتظارات مسئولان و رسانه‌ها از یکدیگر در صورتی که دو جانبه باشد می‌تواند از بعضی تقابل‌های موجود کاسته و شکوفایی هر چه بیشتر شهرستان خرمشهر را به‌دنبال داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به کمبودهای موجود در شهرستان خرمشهر گفت: من شفاف و صریح بیان می‌کنم که کاستی‌هایی در شهرستان وجود دارد و کمبودها در بعضی از امور باعث دلزدگی خبرنگاران می‌شود.

حسینی تصریح کرد: در جایگاه فرماندار در همه جلسات شورای اداری شهرستان خرمشهر بر این نکته تأکید داشته‌ام که بر اثر پیگیری نکردن به موقع موضوعات و مسائل، بعضی از مشکلات و معضلات در شهر ایجاد می‌شود.

* اداره ارشاد اسلامی متولی کار است

وی اضافه کرد: از وظایف اداره ارشاد اسلامی خرمشهر که متولی کار رسانه‌ بوده رسیدگی به امور اصحاب رسانه و پیگیری مشکلات و معضلات خبرنگاران است.

این مقام مسئول تصریح کرد: فرمانداری با مشغله کاری که در امور اجرایی شهر دارد نمی‌تواند در همه مسائل و موضوعات ورود کرده و درصدد حل آنها برآید بنابراین بعضی از مشکلات روتین مطبوعات و رسانه‌ها باید به دست متولیان مربوطه رفع شود.

وی در ادامه با اشاره به پرسش خبرنگاران در خصوص علت مصاحبه بعضی از مسئولان شهر با رسانه‌هایی خاص که در خرمشهر حضور دارند، گفت: اگر هر یک از مسئولان در راه خدمت رسانی به  شهروندان گام برمی‌دارند کار مهمی انجام نداده و اجرای امور کاری ارگان‌های مربوطه جزء وظایف کاری مدیران اجرایی محسوب می‌شود و منتی بر شخص یا گروهی ندارند.

فرماندار خرمشهر تصریح کرد: من به نوبه خود تمایل مصاحبه با هیچ نشریه‌ یا رسانه‌ خاصی را ندارم زیرا معتقدم هر اقدامی که در شهر انجام می‌شود در حوزه وظایف کاری فرمانداری است.

حسینی افزود: همشهریان ما از بینش و شعور اجتماعی بالایی برخوردار هستند و همگی به درستی از اقدامات اجرایی مدیران ارشد در شهرستان خرمشهر آگاهی داشته و قضاوت نهایی را بر عهده دارند.

*فرهنگ‌سازی از وظایف خبرنگاران خرمشهری است

وی با اشاره به یکی از وظایف خبرنگاران در راه رسیدن به رونق اجتماعی و اقتصادی در شهرستان گفت: خبرنگاران با فرهنگ‌سازی و ارتقای دیدگاه شهروندان نسبت به امور جاری شهر می‌توانند ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کنند.

فرماندار خرمشهر ادامه داد: بیان انتقادات و دستاوردهای اجرایی دولتمردان در شرح‌ها و تفصیل‌های خبری رسانه‌ها می‌تواند نوعی دلگرمی را در بین اعضای جامعه ایجاد کرده و از مهاجرت‌های معکوس بیش از پیش بکاهد.

وی اضافه کرد: اگر انتقاد سازنده باشد هیچ یک از مدیران اجرایی نمی‌توانند عکس‌العمل منفی از خود نشان داده و برعکس در راه سازندگی ارگان مربوط به خود گام برمی‌دارند.

حسینی در پایان گفت: با همکاری و همدلی تنگاتنگی که در چند سال اخیر بین مسئولان اجرایی و اصحاب رسانه در شهرستان خرمشهر به وجود آمده از آمار مهاجرت‌های معکوس کاسته و راه را برای سرمایه‌ گذاری‌های بیشتر در منطقه باز کرده است.

 

انتهی پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول