اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی ‌استاندار فارس:

132 هزار فرصت شغلی در فارس ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار فارس گفت: در سال جاری باید بیش از 132 هزار فرصت شغلی در فارس ایجاد شود.

132 هزار فرصت شغلی در فارس ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمدعلی افکاری امشب در جلسه شورای اداری استان فارس اظهار داشت: در سال 91 دستگاه‌های اجرایی این استان متعهد شده‌اند 132 هزار و 236 فرصت شغلی ایجاد کنند.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار فارس با بیان اینکه طبق تعهد اعلام شده باید ماهانه 11 هزار و 853 فرصت شغلی در این استان ایجاد شود افزود: تا پایان مردادماه امسال در عین حال اینکه باید 59 هزار و 265 فرصت شغلی ایجاد شود اما زمینه اشتغال تنها 14 هزار و 459 نفر فراهم شد.

وی اضافه کرد: 15 دستگاه اجرایی که متعهد به ایجاد فرصت شغلی شده بودند تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده‌اند که به صورت کتبی به آنها تذکر می‌دهیم.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به تعهد دستگاه‌ها به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته دستگاه‌های اجرایی این استان موظف به ایجاد 140 هزار و 290 فرصت شغلی بودند که موفق شدند بیشتر از تعهد خود زمینه 170 هزار فرصت شغلی را فراهم کنند.

افکاری سپس با تاکید بر تنظیم و نظارت جدی بر بازار به شرایط حساس کشور در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: در بعضی بخش‌ها آنچنان که باید نظارت انجام نمی‌شود.

وی خطاب به گرانفروشان هشدار داد که با کسانی که به گران‌فروشی دامن بزنند و باعث نگرانی مردم شوند با جدیت برخورد می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار سرشماری سال گذشته اضافه کرد: بر اساس آمار ارائه شده جمعیت استان فارس 4 میلیون و 596 هزار و 658 نفر اعلام شده که نسبت به سرشماری سال 85  با کاهش رشد جمعیت مواجه بوده است.

وی ادامه داد: تعداد خانوارها در سرشماری سال گذشته یک‌میلیون و 251 هزار و 61 نفر اعلام شده است.

افکاری از افزایش جمعیت در مناطق شهر بر اساس آمار سرشماری سال 90 سخن گفت و تصریح کرد: دلیل این افزایش تبدیل روستاها به شهر و مهاجرت روستائیان به شهرهاست.

به گزارش فارس، در حال حاضر 29 شهرستان، 93 شهر، 204 دهستان و 83 بخش در استان فارس وجود دارد.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول