اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

بهره‌برداری از 98 مدرسه در 7 سال در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: در مدت هفت سال گذشته از دولت خدمتگزار نهم و دهم 98 مدرسه با 440 کلاس درس با هزینه‌کرد 400 میلیون تومان احداث شده است.

بهره‌برداری از 98 مدرسه در 7 سال در اردبیل

یوسف اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در هفته دولت و در شهرستان اردبیل در قالب پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و تولیدی 99 مورد طرح و پروژه با سرمایه‌گذاری 49 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: از این تعداد 80 مورد پروژه عمرانی و 19 پروژه نیز تولیدی و اقتصادی بوده که به ترتیب با سرمایه‌گذاری 42 میلیارد تومان و 7 میلیون تومان افتتاح شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با احتساب 18 پروژه عمرانی- اقتصادی افتتاح شده در سوم خرداد ماه در مجموع در نیمه اول سال 117 پروژه با سرمایه‌گذاری 60 میلیارد و 500 میلیون تومان افتتاح شده است.

اکبری تصریح کرد: در نیمه دوم سال نیز همین روند ادامه خواهد داشت و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب در دهه فجر انقلاب اسلامی و همچنین سوم خرداد ماه سال آینده بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌هایی که در قالب مهر ماندگار و همچنین نیمه‌تمام هستند به بهره‌برداری مى‌رسند.

وی گفت: امیدواریم در پایان دولت هشت ساله نهم و دهم تمام پروژه‌های زیربنایی تکمیل شده و یا به پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد برسد تا بتوانیم کارنامه‌ای قابل قبول ارائه کنیم.

فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در هفت سال گذشته در سرفصل‌های مختلف اگر نگاه منصفانه‌ای داشته باشیم طرح‌ها و پروژه‌های متعددی اجرایی شده و گام‌های مبارکی با هدف‌گیری پیشرفت و شتاب جهشی در استان و به ویژه شهرستان اردبیل را شاهد بودیم اما ضعف و قصور احتمالی را نیز رد نمی‌کنیم.

اکبری افزود: ما در حوزه آموزش و پرورش به صورت حرکت اساسی و جهشی در هفته دولت امسال شاهد افتتاح آموزشگاه فنی و حرفه‌ای 18 کلاسه الهی اردبیلی در منطقه محروم راه سیدآباد کلخوران بودیم و در این زمینه طرح‌های توسعه‌ای همچنان ادامه دارد.

وی گفت: با اقدامات مناسب حتی مشکل سه شیفته بودن مدارس که در گذشته رایج بوده برطرف شده و شهرستان آمادگی اجرای طرح آموزشی جدید 3-3-6 را دارد.

این مسئول ادامه داد: در بخش ورزش نیز در اوایل سال 84 با شروع دولت نهم در شهرستان اردبیل 16 سالن وجود داشت اما به فاصله شش سال گذشته با افتتاح سالن چند منظوره شهدای ثمرین در هفته دولت امسال تعداد سالن‌ها به 14 مورد افزایش یافته است.

اکبری اظهار داشت: این توسعه علاوه بر احداث دو سالن 20 هزار نفری دایی و 6 هزار نفری رضازاده بوده است.

وی از برقراری امکانات ورزشی در مناطق روستایی و بخش‌ها نیز خبر داد و تصریح کرد: ما در تمام بخش‌ها به ویژه هیر و ثمرین چندین سالن ورزشی افتتاح کردیم و یا در حال افتتاح داریم.

اردبیل به قطب دانشگاهی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان اردبیل با بیان اینکه در سال‌های گذشته تنها یک دانشکده آموزشی را در اردبیل شاهد بودیم بیان داشت: هم‌اکنون اردبیل به قطب دانشگاهی کشور تبدیل شده و ما در رشته‌های مهم و در سطوح عالی حتی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های محقق اردبیلی، علوم پزشکی، پیام‌نور، آزاد و غیرانتفاعی شاهد جلب و جذب دانشجویان هستیم به گونه‌ای که در این شهرستان هم‌اکنون 40 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند.

اکبری در خصوص پروژه‌های مهر ماندگار نیز گفت: این پروژه‌ها به عنوان یک تکلیف ملی باید به سرعت تکمیل و آماده بهره‌برداری شود که در این بین آرزوی چندین ساله هم‌استانی‌ها افتتاح راه‌آهن اردبیل است که در قالب قطعات مختلف و با تاکید و پیگیری مسئولان استان و وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا و تکمیل شده است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ تا پایان دولت دهم این پروژه تکمیل شده و یا از درصد پیشرفت بالایی برخوردار باشد.

فرماندار اردبیل در خصوص بیمارستان سوانح و سوختگی و پیشرفت آن نیز بیان کرد: بیمارستان ترومای اردبیل 60 درصد پیشرفت دارد و امسال نیز اعتبارات خوبی برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.

اکبری همچنین از اولویت تکمیل پایگاه اورژانس اجتماعی اردبیل، توسعه راه و مسکن روستائی و ... خبر داد و اضافه کرد: بیش از 11 هزار واحد مسکونی کم‌دوام روستائی با 60 میلیارد تومان مقاوم‌سازی شده و در کنار آن تکمیل مسکن مهر در اولویت جدی است.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول