اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت

90 پروژه بخش کشاورزی استان قم به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: 90 پروژه بخش کشاورزی استان قم به مناسبت هفته دولت با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار قم به بهره‌برداری رسید.

90 پروژه بخش کشاورزی استان قم به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم 90 پروژه بخش کشاورزی استان قم پیش از ظهر امروز با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد و 650 میلیون تومان به مناسبت هفته دولت با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار قم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

پروژه‌های افتتاح شده بخش کشاورزی در هفته دولت شامل 42 پروژه در بخش معاونت بهبود تولیدات دامی با اشتغال‌زایی 117 نفر، یک پروژه در بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی با اشتغالزایی 20 نفر، 31 پروژه در بخش مدیریت آب و خاک با اشتغالزایی 215 نفر، 13 پروژه در بخش مدیریت شیلات با اشتغالزایی 21 نفر و سه پروژه در بخش مدیریت صنایع با اشتغالزایی 53 نفر است.

این پروژه‌ها شامل بخش‌های پرورش مرغ گوشتی، پرورش پولت، پرورش نیمچه گوشتی، پرواربندی بره، پرواربندی گاو شیری، پرواربندی گوساله، کارخانه خوراک دام، فرآوری و بسته‌بندی ماهی و میگو، 11 پروژه پرورش ماهیان گرمابی، پرورش ماهیان زینتی، پرورش ماهی قزل‌آلا در استخر دو منظوره، گلخانه محصولات خارج از فصل، احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی، انتقال آب چاه‌های کشاورزی با لوله به دشت، انتقال آب انهار کشاورزی با لوله در مناطق کوهستانی، تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و استخر ذخیره آب کشاورزی است.

مدیر مجتمع کشت و صنعت زربار در این مراسم گفت: اکنون کشاورزان با کمک مسئولان به جنگ طبیعت خشک زمین رفته و با خشکسالی این منطقه مبارزه می‌کنند.

وی عنوان داشت: با استفاده از استخرهای دو منظوره می‌توان با پرورش ماهی اشتغال جدید ایجاد کرد.

محمدرضا طیبی خاطر نشان کرد: اکنون طاقت‌فرساترین کار را انجام می‌دهیم ولی با فعالیت در این بخش می‌توانیم سربلندی استان را تضمین کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم ترویج و تسهیل را از جمله وظایف جهاد کشاورزی ذکر کرد و افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی باید در مسیر ترویج عالمانه کشاورزی با آخرین دانش روز تلاش کنند.

رضا دهناد خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی اولویت‌دارترین بخش است ولی مقداری در این زمینه غفلت صورت گرفته‌ است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول