اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دائم ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی«IMO»:

نقش و جایگاه ایران در معادلات بین‌المللی در حال تقویت است

خبرگزاری فارس: نماینده دائم ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی «IMO» گفت: با وجود فشارها و غرض ورزی‌های قدرت‌های جهانی نقش و جایگاه کشورمان در معادلات بین المللی در حال تقویت است.

نقش و جایگاه ایران در معادلات بین‌المللی در حال تقویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام، علی اکبر مرزبان عصر امروز در جلسه شورای اداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در سخنانی اظهار داشت: دستاوردهای اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در سال‌های اخیر بسیار حائز اهمیت است.

نماینده دائم ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی«IMO» در ادامه روند پیشرفت، تکامل روزافزون در بنادر خوزستان را ستودنی، رضایت بخش و امیدوار کننده عنوان کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های عملکردی که هر یک از معاونین دریایی و بندری، مهندسی و عمران، فنی و نگهداری، طرح و توسعه و اداری و مالی در این نشست ارائه کردند، رشد و افزایش شاخص‌های عملیاتی، تشکیل دبیرخانه منطقه ویژه اقتصادی در این مجتمع بندری، ثبت مالکیت صدها هکتار در اراضی این مجتمع بندری، افزایش سرمایه گذاری و توسعه ظرفیت نگهداری کالا توسط بخش خصوصی، پوشش کامل و تمام کالاهای فله در انبارهای مسقف، راه‌اندازی و فعالیت VTS، شناورسازی کشتی‌های مسروقه در آبراهه خور موسی و اروندرود، افتتاح مرکز MRCC و مرکز مدیریت بحران، طرح همیار ناجی، راه‌اندازی مرکز مقابله با آلودگی دریایی وخرید تجهیزات دریافت مواد زائد کشتی‌ها، موفقیت در ممیزی‌های دریایی بین‌المللی و داکینگ شناورها در تعمیرگاه داخلی به منظور تعمیرات اساسی و افزایش درآمدها نسبت به سال گذشته را بسیار مهم عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به رویکرد اخیر سازمان بنادر و دریانوردی در واگذاری کارهای تصدی‌گری و اتخاذ رویکرد راهبردی و برنامه‌های توسعه‌ای برای حضور در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی، گزارشی از دستاوردها و موفقیت‌های کشورمان در سازمان جهانی دریانوردی ارائه کرد.

مرزبان خاطرنشان کرد: ارائه صدها سند متقن و مشترک برای طرح در دستور کار IMO، کسب ریاست کمیته بررسی اعتبار نامه‌های اجلاس مجمع IMO، کسب ریاست باشگاه اعضای آن و عضویت در کمیته مشورتی و راهبردی کاهش الزامات اداری و EMSO از اهم این موفقیت‌ها طی سال‌های اخیر بوده است.

نماینده دائم ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی «IMO» تصریح کرد: این دستاوردها بیانگر تقویت روزافزون نقش و جایگاه کشورمان در معادلات بین المللی با وجود  فشارها و غرض ورزی‌های قدرت‌های جهانی است.

در ادامه این جلسه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان طی این نشست ضمن تبریک  هفته دولت و روز کارمند، تصدی پست‌های مدیریتی را فرصتی مغتنم و با ارزش برای خدمتگزاری هر چه بیشتر به کشور، مردم و تلاش برای عمران و توسعه در این منطقه به منظور رفع محرومیت‌ها و باقی گذاشتن اثر و یادگار از خود دانست و شهید حقگو را از نمونه‌های برجسته و الگوی والا در این زمینه معرفی کرد.

ابراهیم ایدنی همچنین با اشاره به استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در اراضی پشتیبانی این مجتمع بندری، بر همکاری صمیمانه با آنان به منظور دلگرمی بخشیدن و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای مردم منطقه تأکید کرد.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول