اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین روز از هفته دولت

5 پروژه عمرانی در آمل افتتاح و کلنگ‌زنی شد

خبرگزاری فارس: در ششمین روز از هفته دولت پنج طرح و پروژه عمرانی و کشاورزی در بخش‌های مرکزی و امامزاده عبدالله(ع) آمل افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

5 پروژه عمرانی در آمل افتتاح و کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، پنج طرح و پروژه عمرانی و کشاورزی در بخش‌های مرکزی و امامزاده عبدالله(ع) آمل افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

در بعدازظهر نخستین پروژه ششمین روز از هفته دولت، در بخش مرکزی این شهرستان کلنگ ساخت و تجهیز ساختمان دهیاری روستای ولیسده به زمین خورد.

بخشدار مرکزی این شهرستان با اعلام اینکه روستای ولیسده با 182 خانوار حدود 700 نفر جمعیت دارد، گفت: وجود ساختمان مستقل برای دهیاری در این روستا احساس می‌شد که این ساختمان در زمینی به مساحت 130 متر و با زیربنای80 مترمربع ساخته می‌شود.

حسینعلی نائیجی بیان داشت: برای این پروژه عمرانی حدود 200 میلیون ریال اعتبار از محل بودجه دهیاری و مساعدت معاونت امور روستایی استانداری مازندران در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه ولیسده جزو روستاهایی است که بیشترین بسترسازی را در طرح هادی انجام داده است، یاداور شد: حدود دو کیلومتر از پیاده‌رو سازی این طرح انجام شده و امیدواریم با مساعدت مالی مسئولان این پروژه از کندی خود خارج شده و با سرعت به کار خود ادامه دهد.

در دومین گام ششمین روز هفته دولت در آمل، چاه تامین آب زراعی اراضی شالیزاری روستای تازه‌آباد استارت خورد که این پروژه از محل اعتبارات خشکسالی به بهره‌برداری رسیده است.

عمق این چاه 70 متر بوده که برای آن مبلغ 300 میلیون ریال هزینه شد همچنین این چاه آب حدود 20.5 هکتار از اراضی منطقه را تامین می‌کند و حجم آن به 40 هکتار آب کمکی در مواقع کمبود آب می‌رسد.

افتتاح ساختمان دهیاری روستای تازه آباد بخش مرکزی این شهرستان سومین پروژه امروز هفته دولت در آمل بوده که برای ساخت و تجهیز آن هم بالغ بر 300 میلیون ریال هزینه شده است.

فرماندار آمل در این مراسم با اعلام اینکه در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به روستاها شده است، گفت: توجه به روستاها باعث می‌شود تا پیشرفت زیادی را در بخش‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، صنعتی و تولیدات شاهد باشیم.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون اولویت‌های دولت برای به پایان رساندن طرح‌های نیمه تمام است، عنوان کرد: باید پروژه‌ها در زمان‌بندی مشخص تحویل داده شوند.

اکبرزاده با اشاره به اینکه قابلیت اجرای طرح هادی در 180 روستا از 344 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد، گفت: اجرای طرح هادی در دولت نهم و دهم در این شهرستان به 50 روستا رسیده است.

بهره‌برداری از طرح هادی روستای ورامده بخش امامزاده عبدالله(ع) دیگر پروژه قابل بهره‌برداری در این شهرستان بوده که با همت و تلاش مردم و مسئولان شهری به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به کار خود پایان داد. 

افتتاح پارک و بوستان روستایی کوسه‌رز بخش مرکزی آخرین پروژه روز ششم هفته دولت در آمل بوده که این بوستان در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع طراحی و به امکانات تفریحی کودکان و نوجوانان مجهز شده است.

برای این پروژه بودجه 400 میلیون ریالی در نظر گرفته شد که 250 میلیون ریال آن از طریق دفتر معاونت روستایی مازندران اختصاص و بقیه اعتبار نیز با مشارکت مردمی تامین شد.

در آینده برنامه‌ای برای پیشرفت این پارک به مجموعه آبی و ایستگاه تفریحی در نظر گرفته شده تا مسافران و 200 خانوار این روستا بتوانند از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

انتهای پیام/‌ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول