اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

تصمیمات پیرامون پروژه منوریل به صورت شورایی اتخاذ می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: با وجود اینکه هر فردی نظر شخصی خود را در زمینه پروژه منوریل دارد، اما اصل تصمیم در این مورد، تصمیمات شورایی و جمعی است.

تصمیمات پیرامون پروژه منوریل به صورت شورایی اتخاذ می‌شود
محمد دلبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای فاز یک پروژه منوریل اظهار کرد: ستون‌های فاز یک نصب و برپا شده و مناقصه فاز دو برگزار شده است.
وی با بیان اینکه اصل پروژه در دست اجرا است، ادامه داد: انجام این پروژه با نگاه دولت همراه بوده و بودجه آن را نیز دولت تامین کرده است و بر اجرای آن تاکید دارد.
شهردار قم تصریح کرد: هزینه صرف شده برای اجرای این پروژه، بستری را برای مردم قم ایجاد کرده و این امر می‌تواند بخشی از مشکلات ترافیکی شهر را برطرف سازد.
دلبری خاطرنشان کرد: پروژه منوریل برای شهرک پردیسان که در حال حاضر به مجموعه مدیریت شهری اضافه شده است و بنا است 300 هزار نفر در آنجا اسکان پیدا کنند، ظرفیت حمل و نقل مطلوبی را ایجاد خواهد کرد.
به گفته وی، این پروژه بستر مثبتی در بحث حمل و نقل و رفاهی مردم به ویژه ساکنان پردیسان و زائرانی که از آن بخش وارد قم می‌شوند، ایجاد خواهد کرد.
شهردار قم با اشاره به اختلاف نظرهایی که در ارتباط با عبور منوریل از مقابل حرم وجود دارد، عنوان کرد: در ارتباط با این موضوع نظرات کارشناسی از سوی شهرداری اعلام و معایب و محاسن آن به مسئولان ذی‌ربط منتقل شده است.
دلبری خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هر فردی نظر شخصی خود را در این زمینه دارد، اما اصل تصمیم در مورد منوریل، تصمیمات شورایی و جمعی است.
وی گفت: نظرات تولیت آستانه مقدسه نیز مبنی بر چگونگی عبور منوریل از مقابل حرم مورد توجه و اهتمام است.
شهردار قم عنوان کرد: در ارتباط با اصل این پروژه هزینه‌هایی در نظر گرفته شده و بستر و امکان رفاهی برای شهروندان و زائران ایجاد شده است و از آنجایی که بودجه آن از محل بودجه‌های دولتی تامین می‌شود اجرای آن نیز باید تسریع یابد.
دلبری خاطرنشان کرد: در ارتباط با عبور این پروژه از مقابل حرم مطهر نیز متولیان امر نسبت به چگونگی آن به نتیجه رسیده و پیمانکار نیز نسبت به آن اقدام خواهد کرد.
وی با تاکید بر تسریع در انجام و اجرای پروژه‌های مترو و منوریل گفت: تاکید بر این است که دو پروژه مترو و منوریل در موعد مقرر طبق قرارداد پیش‌بینی شده، محقق شوند.
شهردار قم اظهار کرد: اجرای پروژه مترو با وجود اینکه هزینه بیشتری نسبت به منوریل داشته و محاسن بیشتری از لحاظ منظر شهری و مقوله ظرفیت دارد.
دلبری گفت: 128 متر تونل با سیستم دستی حفاری شده است که با استقرار سیستم TBM حفاری سرعت بیشتری خواهد گرفت.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول