اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان خبر داد

معرفی نخبگان هنری کشور اوایل مهر ماه امسال

خبرگزاری فارس: قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از معرفی نخبگان هنری جوان کشور تا اوایل مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: این دوره از معرفی شدگان از میان نخبگان جوان هنری هستند که طبق آئین‌نامه مصوب معرفی می‌شوند.

معرفی نخبگان هنری کشور اوایل مهر ماه امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید سهراب‌پور صبح امروز در ادامه ششمین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور که در محل هتل طرقبه مشهد مقدس در حال برگزاری است، با تاکید بر وظیفه سنگین دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در خارج از کشور نسبت به کشور و ملت خود، اظهار داشت:‌ دین اسلام برای دانشمندان احترامی خاصی قائل بوده و این افراد از جایگاه خاصی و اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی افزود: بنابراین دانشجویان ایرانی فعال و در حال تحصیل در خارج از کشور باید بدانند که وظیفه و مسئولیت سنگینی نسبت به کشور و ملت ایران و جامعه دارند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان کشور خاطرنشان کرد: امروز تمام دنیا در جریان پیشرفت‌های روز افزون ایران بوده و تحت تاثیر پیشرفت‌های علمی ایران قرار دارند همچنین امروز نهضت علمی در کشور آغاز شده و شاهد سرعت بیش از پیش آن در سراسر کشور هستیم.

سهراب‌پور ضمن تشریح وظایف و اهداف تشکیل بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: وظیفه اصلی این بنیاد حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر است، البته حمایت‌ها صرفاً از جوانان، دانشجویان، مخترعان و برگزیدگان کنکور نیست بلکه ما از اساتید نخبه نیز حمایت می‌کنیم و به عنوان مثال در این راستا در اواخر سال گذشته از 40 نفر استاد نخبه و برتر کشور با عنوان جایزه علامه طباطبایی تقدیر کردیم.

وی اضافه کرد: اعضا این بنیاد متشکل از رتبه‌های برتر المپیاد، رتبه‌های نخست کنکور، دانش آموختگان برتر، رتبه‌های برتر المپیک، دانشجویان نخبه است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: البته از نظر بنیاد ملی نخبگان رتبه‌های برتر چهار جشنواره خوارزمی، رازی، فارابی و شیخ بهایی نیز می‌توانند به عضویت در این بنیاد درآیند.

سهراب‌پور در ادامه از طراحی آئین‌نامه نخبگان حوزوی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شده که برای طراحی این آئین‌نامه حوزه فعالیت کند تا آئین‌نامه مربوطه تدوین و اجرا شود.

وی در مورد معرفی نخبگان هنری ادامه داد:‌ بر اساس آئین‌نامه تدوین شده نخبگان هنری شامل دو دسته نخبگان جوان هنری و نخبگان پیشکسوت هنری هستند که در این راستا تا اوایل مهر ماه سال جاری در دوره نخست نخبگان هنری جوان کشور معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به اعضای این بنیاد و نخبگان کشور گفت: علاوه بر معافیت از سربازی اعضا، تسهیلات و حمایت‌های مالی از جمله تسهیلات این بنیاد به نخبگان است؛ همچنین کسانی که قصد دارند در شرکت‌های دانش بنیان نیز استخدام شوند ما 80 درصد حقوق سال اول و 60 درصد حقوق سال دوم آنها را به شرکت طرف قرارداد پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول