اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای استان زنجان خبر داد

بهره‌برداری از 140 پروژه در بخش آب استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان از بهره‌برداری 144 پروژه در شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان خبر داد.

بهره‌برداری از 140 پروژه در بخش آب استان زنجان

امیر حمیدنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: صنعت آب استان زنجان در حوزه توسعه و بهره‌برداری از منابع آب در طول دولت‌های نهم و دهم پیشرفت‌های زیادی کرده است.

وی با اشاره به اینکه 144 پروژه کوچک و بزرگ توسط شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در دست بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در مجموع 31 هزار و 652 هکتار از اراضی استان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان یادآور شد: میزان آب تنظیمی 144 پروژه شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان 357 میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه 10 پروژه دیگر توسط شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در دست اجرا است، اضافه کرد: این تعداد پروژه‌ها نیز 109 هزار هکتار از اراضی استان را با آب تنظیمی 870 میلیون مترمکعب در بر می‌گیرد.

حمیدنیا با اشاره به اینکه در حال حاضر 44 پروژه توسط شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان مورد مطالعه قرار گرفته است، ادامه داد: اراضی زیر پوشش این پروژه‌ها نیز 35 هزار و 159 هکتار برآورد شده است.

وی تصریح کرد: برای 44 پروژه‌ای که مطالعات آن توسط شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان صورت می‌گیرد 308 میلیون متر مکعب آب تنظیمی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در مجموع از سال 57 تا 84 در استان زنجان 21 پروژه در بخش شرکت آب منطقه‌ای اجرا شده است، افزود: از سال 84 تا 90 و در طول خدمت دولت‌های نهم و دهم 54 پروژه در این بخش اجرا شده است.

وی با بیان اینکه میزان آب تنظیمی پروژه‌های اجرا شده قبل از دولت‌های نهم و دهم 357 میلیون مترمکعب بوده است، خاطرنشان کرد: میزان آب تنظیمی در پروژه‌های اجرا شده در طول خدمت دولت‌های نهم و دهم یک هزار و 178 میلیون متر مکعب است.

حمیدنیا ادامه داد: تا قبل از سال 84 میزان اشتغالزایی در بخش شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان 21 هزار و 921 نفر بوده است.

وی حجم سرمایه‌گذاری‌ها تا قبل از آغاز دولت‌های نهم و دهم را 914 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در طول دولت‌های نهم و دهم 4 هزار و 816 میلیارد ریال در بخش آب منطقه‌ای استان زنجان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه سهم آب شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان تا قبل از آغاز دولت نهم زیر پوشش شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان، تهران و آذربایجان‌شرقی قرار داشته است، ادامه داد: پس از دولت‌های نهم و دهم به شکل مستقل و زیر نظر شرکت تخصصی مدیریت منابع آب قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان جذب سرمایه از منابع غیردولتی قبل از آغاز دولت نهم 45 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: پس از آغاز به کار دولت نهم 73 میلیارد تومان سرمایه از منابع غیردولتی توسط شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان جذب شده است.

حمیدنیا خاطرنشان کرد: یک هزار و 588 میلیارد تومان سرمایه از منابع غیردولتی در دست جذب است.

وی سرانه آموزشی کارکنان شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان را تا قبل از دولت نهم، 9 نفر ساعت اعلام کرد و گفت: در دوران خدمت دولت‌های نهم و دهم سرانه آموزشی کارکنان به 52 نفر ساعت ارتقا یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان به جذب نیروهای نخبه در شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان اشاره کرد و افزود: تا قبل از دولت نهم فقط سه نفر نخبه در شرکت آب منطقه‌ای استان جذب شده بود، اما در طول دولت‌های نهم و دهم، 10 نفر نیروی نخبه جذب شده است.

وی با تاکید بر اینکه قبل از سال 84 مدیریت کیفیت و گواهی استاندارد نداشتیم، ادامه داد: پس از آغاز به کار دولت نهم 10 مورد استانداردسازی در شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان صورت گرفته است.

حمیدنیا با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان از نظر میزان اعتبارات تخصیص یافته تا قبل از دولت نهم در رتبه شانزدهم کشوری قرار داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر رتبه استان زنجان در سطح کشور پنجم است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول