اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج

11 پروژه جهاد کشاورزی در سنندج افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج از افتتاح 11 پروژه کشاورزی، دامپروری و آب و خاک با اعتبار 18 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

11 پروژه جهاد کشاورزی در سنندج افتتاح می‌شود

محمدفرید سپری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: احداث دو مرغداری گوشتی، احداث گاوداری گوشتی، نوسازی جایگاه دام، افتتاح پرواربندی بره و پرواربندی گوساله و بهینه‌سازی مصرف انرژی در مرغداری از پروژه‌های قابل افتتاح در بخش دامپروری است.

وی اضافه کرد: احداث استخر، انتقال آب با لوله پلی‌اتیلن، آبیاری تحت‌فشار، احداث جاده دسترسی به مزارع هم از دیگر پروژه‌هایی است که در هفته دولت در شهرستان سنندج به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: این 11 پروژه با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال که 4 میلیارد و 315 میلیون ریال آن آورده شخصی، 10 میلیارد و 680 میلیون ریال تسهیلات بانکی از محل بنگاه‌های کوچک زودبازده و اعتبارات ملی و استانی ایجاد شد.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی موجب اشتغالزایی17 نفر، تثبیت شغل برای 104 نفر شده و 408 خانوار از تسهیلات این پروژه‌ها برخوردار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج اظهار داشت: در سالی که مزین به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است شهرستان سنندج این افتخار را دارد که مقام اول تولیدات دامی و صنعت مرغداری در استان کردستان را داشته باشد.

سپری گفت: در هفته دولت شاهد بهره‌برداری از پروژه‌هایی توسط جهاد کشاورزی این شهرستان هستیم که موجب رونق اقتصاد کشاورزی، تولید بیشتر و اشتغال پایدار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی از پروژه‌های جهاد کشاورزی در زمینه آبیاری به روش نوین، گفت: استفاده بهینه از مصرف آب در مزارع که با انتقال آب توسط لوله‌های پلی‌اتیلن انجام می‌شود یکی از طرح‌های کلان با اعتبار نامحدود بوده که موجب افزایش بهره‌وری در آبیاری اراضی می‌شود.

سپری اظهار داشت: با توجه به برنامه‌های دولت، 85 درصد از هزینه‌های آبیاری را دولت پرداخت می‌کند تا با تبدیل اراضی دیم به آبی موجب افزایش تولید و بهره‌وری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج در پایان خاطرنشان کرد: با آبیاری قطره‌ای 75 تا 90 درصد از آب جذب شده و با آبیاری تحت‌فشار 70 درصد از آب جذب گیاه می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول