اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد

راه‌اندازی مرکز رشد فناوری چای کشور در لاهیجان

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری گیلان از راه‌اندازی مرکز رشد فناوری چای کشور بر پایه علم و فناوری در لاهیجان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز رشد فناوری چای کشور در لاهیجان

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت مجید متقی‌طلب در دیدار اعضای نخستین مجمع عمومی شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی با نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: معاون وزیر علوم در سفر به گیلان برای ایجاد مرکز رشد چای در این استان اعلام آمادگی کرده است.

وی از راه‌اندازی مرکز رشد فناوری چای کشور برپایه علم و فناوری در لاهیجان خبر داد و افزود: مرکز مذکور در قالب علم و فناوری با اختصاص اعتبار از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد می‌شود.

متقی‌طلب در ادامه به پارک‌های علم و فناوری کشور اشاره کرد و گفت: نشست شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در کمیته فناوری سازمان کنفرانس اسلامی در سال 2008 مطرح شده بود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه ایجاد 3 شبکه علم و فناوری به جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است تصریح کرد: ایجاد شبکه نانو فناوری، دانشگاه‌های مجازی و پارک‌های علم و فناوری از طرف سازمان کنفرانس کشوری اسلامی به ایران واگذار شده است.

وی ادامه داد: شبکه نانو فناوری و دانشگاه‌های مجازی در تهران ایجاد می‌شود و راه‌اندازی شبکه پارک‌های علم و فناوری به دلیل زیرساخت‌های مناسب به گیلان واگذار شده است.

متقی‌طلب خاطر نشان کرد: مقدمات کار برای امکان‌سنجی انجام شده و در سال 2011 در شورای عمومی کامستک در پاکستان ارائه شد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به پذیرفته شدن پارک علم و فناوری گیلان در شورای عمومی سازمان کنفرانس اسلامی ابراز کرد: مصوبه شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در ایران در بیانیه نهایی آمده است.

وی ادامه داد: دبیرخانه ساختار شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در پارک گیلان ایجاد شده است.

متقی‌طلب ایجاد رابطه قوی بین کشورهای اسلامی را از اهداف تشکیل شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: با ایجاد شبکه مذکور ارتباط بین کشورهای مسلمان بر پایه علم و فناوری برقرار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه نمایندگان کشورهای مالزی، پاکستان، سوریه، تونس، سنگال و تانزانیا در مجمع مذکور شرکت کرده‌اند تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری، بنیان اقتصادی بر پایه تکنولوژی دانش‌بنیان را بین مسلمان برقرار می‌کند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول