اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

تمام مطالبات چایکاران گیلان پرداخت شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از واریز مانده بدهی چایکاران امروز به حساب آنها خبر داد و گفت: چایکاران فردا می‌توانند مبالغ خود را دریافت کنند.

تمام مطالبات چایکاران گیلان پرداخت شد

اردشیر روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به خرید 130 هزار تن برگ سبز چای در سال گذشته از چایکاران گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: 49 میلیارد تومان مبلغ خرید این میزان برگ سبز چای است.

وی از واریز مانده بدهی چایکاران امروز به حساب آنها خبر داد و افزود: چایکاران فردا در صورت عدم اشکال در سیستم بانکی می‌توانند مبالغ خود را دریافت کنند.

روحی با بیان اینکه صد درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است، تصریح کرد: سال‌های گذشته دولت چای خشک را از چایکاران خریداری و در انبارها نگهداری می‌کرد در صورتی که در سال‌های 89 و 90 با برنامه‌ریزی انجام شده، چای‌های خریداری شده به فروش رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان دولت نهم را احیاگر سازمان چای توصیف کرد و گفت: دولت اصلاحات میخ نابودی را به تابوت چای زده بود و به همت دولت نهم سازمان چای دوباره احیا شد.

وی به امور زیربنایی در بخش کشاورزی گیلان اشاره کرد و بیان داشت: امسال 10 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تجهیز و نوسازی می‌شود و در مجموع تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی گیلان به حدود 70 هزار هکتار می‌رسد.

روحی، آبیاری تحت فشار را از جمله فعالیت‌های دولت در بخش کشاورزی گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال حدود 10 میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای 470 کیلومتر آبیاری اراضی کشاورزی گیلان، ابراز داشت: بالغ بر 50 میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته ضمن اینکه 360 کیلومتر آبیاری تحت فشار اجرا شده است و بقیه در ماه‌های آینده تکمیل می‌شود.

وی، اجرای تامین طرح‌های کوچک تامین آب را از دیگر طرح‌های در حال اجرای سازمان جهاد کشاورزی گیلان نامید و یادآور شد: 396 میلیون مترمکعب آبرسانی لوله به مزارع گیلان به میزان 200 کیلومتر انجام شده است.

روحی با بیان اینکه 90 میلیارد تومان اعتبار به طرح مذکور اختصاص یافته است، اذعان کرد: رتبه گیلان از جایگاه بیستم به رتبه ششم کشوری ارتقای یافته و این امر در طول سال‌های انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول